onsdag 3. februar 2010

Apropo blåskjell



Leste om Blåskjell i en blogg
idag og husket da på denne 
morsomme Blåskjell historien
 

Jeg laget altså Blåskjell 
til middag en dag
Og barna stod å så på med
stor interesse!!
Spørsmålene haglet
Skulle jeg spise de der? 
Det er jo slike som er på stranda jo!?

De følger spent med mens jeg forteller..
Jeg legger dem i vann (med masse hvitløk)
og vi venter på at de skal koke opp


Sol (9år) syns litt synd på Blåskjellene
de er jo trossalt levende!!

Oj, nå dukker de under vannet mamma
Se!

Wow, nå er det borte!
Hvor er øynene deres??
Hæ? Har de ikke øyne?
Hvordan kan de finne seg mat da?

Wow! 
Nå var det mange som dykket under vann
Kanskje det er en krabbe oppi der
som spiser dem?
De åpner seg!!!
De åpner seg!!!

Er det under vann de åpner seg?
Hvorfor dykker de egentlig under vann?
Gjemmer de seg?
Er de redd??
Er de redd mamma?

N (3år) ser nå skrekkslagen
oppi kasserollen og skvetter til

med et hyl da et skjell når overflaten:
Vææææ EN FISK!!


Sol fortsetter:
Blir de lei seg nå?
Har de det vondt?
Mamma, nå ser jeg en som åpner seg!
Skal jeg slå den i hodet?
Finnes det krabber inni dem???

Alle blåskjellene er nå under vann
og det skummer masse på overflaten
Og alle barna står med store øyne

Dette ble tydeligvis litt for sterk kost 
for guttene på 3 år
Plutselig roper
I (3år) skrekkslagen:
No kjæææm dem!!!

Alle barna søkte dekning og
INGEN ville smake på blåskjellene!

..Hehe..

Januar 2007!

5 kommentarer:

  1. Så herlig både om mat og barn! Og det så jo nydelig ut da! Hege

    SvarSlett
  2. Morsom historie :-). Ingrid sin favoritt om dagen er brunost med sylteagurk, god fornøyelse sier jeg bare.

    SvarSlett
  3. Hi, hi - så herlig historie!!!

    Håper du har hatt en flott uke så langt! Jeg har vært til Holmsbu på seminar de siste to dagene, og derfor vært litt fraværende. Har hatt det kjempefint!

    Ha en fin kveld videre!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  4. Herlige nysgjerrige unger. :)

    Ønsker deg en flott dag!

    klem

    SvarSlett
  5. Herlig å lese! Barns fantasi overgår alt. Smakte de på det?

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...