mandag 15. mars 2010

Påske


Er det lov 
å syns at  påske
er  kjedelig?



 Det er jo hva
en gjør det til selv?

Vi har ikke så mange påsketradisjoner
og kan heldigvis være litt spontane

Men en ting jeg har videreført
fra min barndom er at
vi alltid er i fjæra på Langfredag
(hvis det lar seg gjøre da)
Da griller vi og koser oss
og finner vårtegn!




Ja, jeg vil ha VÅR!
Og finner den ved sjøen...
Jeg oppsøker ikke snøen på fjellet!




En annen tradisjon vi har
er at vi spiser lammelår
på Påskeaften!
Gjerne med påskegjester!


Ikke er jeg glad i gult
Men esken med påskepynt
blir større for hvert år




For hvert år
kommer barna hjem med
påskepynt de har laget!

Og den skal selvfølgelig settes frem!



Her er noen bilder
fra fjorårets påskepynt
Kunstverk signert barna  
Og har man tvillinger
ja da blir det dobbelt opp!



1 kommentar:

  1. Det var mye fint som barna dine har laget:)
    Min datter (som er 2) laget påskepynt i fjor for første gang. Jeg var så stolt! Men ser jo at det kan bli litt i det meste laget etterhvert:)

    Viktig å ha noen tradisjoner. Vi hadde mange, så skilte foreldrene mine seg og det ble mindre. Jeg skal prøve å lage noen for mine barn. Vi spiser iallfall også lammelår - det er godt!

    Ha en fin kveld
    Klem Vivian

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...