onsdag 30. juni 2010

Tyrkia Del III: All Inclusive




All Inclusive var veldig greit
mtp at det var bare å forsyne seg med
det man hadde lyst på av mat og drikke
(utrolig god vin hadde de også!)

Vi slapp masing fra barna om at de var
tørste, sultne, hadde lyst på is el
Det var bare for dem å forsyne seg!

Det er jo ikke slik at vi får alt gratis
Vi har jo tross alt betalt for det!
Likevel følte vi oss litt grådige og utakknemlige
og ble litt flau over andre som lesset på
med sinnsyke mengder mat
som de senere kastet!

De kastet MYE mat altså!

Jeg syns vi spiste hele tiden!
Det var store buffeter
til frokost, lunsj og middag
Innimellom der var det mat/kaker å få
ved flere anledninger
Det var så MYE mat at det ble overveldende
Og et langt kakebord stod dekket til dessert
til alle måltidene!

Maten rakk liksom aldri å fordøyes
Vi ble rett og slett litt matlei...

Servitørene hadde egne hjelpere
og vår servitør var veldig proffesjonell
Men han la sin elsk på min yngste datter noe
som ble litt komplisert for henne etterhvert
Men det ordnet seg ;)

Veldig veldig veldig god service
og vi ble tatt meget godt vare på

I Tyrkia er de veldig begeistret for lyse barn
og jeg har ikke tall på hvor mange som bare
måtte ta på og kysse(!) Lilleprinsen
Hva er det?


Strekke ut en hånd bare vi går forbi!
Akkurat som om bare det å ta på han
ville gi dem all lykke og rikdom?
Jeg var ikke så begeistret for det!
Barna måtte skjermes!


Bildene her ble tatt av barna den siste kvelden vi var der
Det var så mye folk rundt middagsbuffetene
at de fikk ikke tatt bilder der..
Men kakebordet stod enda urørt som dere ser.. hehe





Den siste dagen vi var der var det MYE folk
og det var første gang vi opplevde at det
faktisk var til måltidene!
Godt at vi var blitt matlei for jeg er allergisk mot å stå i kø!


Jeg trenger vel ikke å si at jeg gikk OPP i vekt etter denne turen?
Buksen jeg hadde på meg da jeg reiste dit
fikk jeg IKKE på meg igjen da vi skulle reise hjem
Og det sier jo litt.....



9 kommentarer:

  1. Det der høres ut som ferien min til Egypt. Innpåslitne kelnere (og annen lokalbefolkning, selv INNE på hotellet), sinnsykt store buffeter til måltidene og bukser om ikke passer når man drar hjem ;) hehe! Men aldri så galt at det ikke er godt for noe, det er nå litt godt å være i sydenland også ;)

    Stor klem Karina

    SvarSlett
  2. Hehe, samme greia når vi var i Tyrkia. ALLE kikka på Leah og sa hei! :)

    SvarSlett
  3. Ja merkelig det med deres fasinasjon av lyse små barn. Glemmer ikke en historie samboern fortalte da hans familie og nabofamilien han er oppvokst med reiste til (tror det var) Marokko. Nabojenta var fager og lys, var vel en 12år på den tiden. Stadig kom det voksne mannfolk bort til de og bød både 20 og 25kameler(!), gull og annet stash. De var slitsomt der og da, men i ettertid har de ledd godt av det ;)

    SvarSlett
  4. Oj, her var det overflod av herlige kaker. Skjønner godt at det kan bli litt mye når de faktisk må bort og ta på barna, men lilleprinsen er jo utrolig nydelig da he he :) Ha en flott dag. Sikkert ikke lenge før buksene er på plass igjen :) Klemmer fra Elin

    SvarSlett
  5. Wow! Så flott ut det kakebordet!Og skjønn lilleprins! Vi skal på all inclusive i Bulgaria snart. Tror jeg skal satse på litt måtehold, har dårlig nok plass i buksene som det er.. ;)

    SvarSlett
  6. Hva ??? Passet ikke buksa ved hjemkomst? Ler, jammen har jeg erfart det samme. Skammelig å se folk som lesser på for så å kaste. De elsker lyse barn, det er nok uvant for de. Nydelig liten prins og kaker i lange baner !

    SvarSlett
  7. Herlig!!! Jeg har min sydentur tilgode, og drar i august - gleder meg!!!

    Nyt deilige sommerdager!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  8. Hmmmm...kanskje det var all inclusive vi også skulle ha bestilt. Jaja, vi gikk for en litt billigere varient. Hæimsnekra mat på kammerset!
    Blir nok litt manko på kaker, men da går jeg forhåpentligvis ikke opp i vekt... :)

    SvarSlett
  9. Ja jeg kjenner godt til store buffeter og å bli matlei. MEn liker godt all inclusive.
    Nydelig liten prins. KJempefint bilde.

    Tyrkere er glad i norske barn:) Vi var på samme hotellet 3 ganger fra Lilla var 8 mnd til hun var 1,5 år og den siste gangen hylte hun bare en tyrker prøvde å ta på henne. Godt de lærer å si ifra selv:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...