søndag 15. august 2010

Arme Riddere



Arme Riddere

2 egg 
1,5 dl melk
2 ts sukker
litt salt, kanel og vaniljesukker
= vispes sammen

Ha røren i en djuptallerken el
og dypp loffbitene på begge sider
før du steker dem i smør

Stekes 2 minutter på hver side
på middels sterk varme


Serveres med f.eks sirup, ost
eller syltetøy og rømme
Eller med friske/frosne bær og is som dessert

Neste gang skal jeg ha litt ferskpresset appelsinjuice
i røren - det tror jeg blir godt!


Grovt brød kan også brukes
Her med Creme Fraiche og jordbærsyltetøy


Fint mellommåltid en søndag formiddag
og barna syns det er morsomt
å bruke pepperkakeformene

10 kommentarer:

  1. Dette gav gode barndomsminner:)Ha en strålende søndag og takk for mat tips:)

    SvarSlett
  2. Mmmm dette så veldig godt ut!
    Her sitter jeg og har ikke spist frokost enda en gang, og klokken er over 12.
    Begynner man først og surfe innom andres blogger og gjerne nye, så glemmer man tid og sted...:) Jada

    SvarSlett
  3. Deeeeiliiiig :))
    Vi bruker bakon ov knuste tomater (varme) til, deilig det også.

    Du kan nok bruke alle de actionene i PhotoShop. Unsharpen mask finner du under filter. Lag ett nytt layer på bildet ditt, gå på filter, unsharpen og volila :) Men ver forsiktig med sharpeningen, det er så alt for lett at det blir for mye av deg gode. Det ser ikke alltid bra ut på hud, men da lager du en layer mask og bruker en sort soft brush så fikser du den lett :))

    SvarSlett
  4. Åh, arme riddere har jeg ikke spist siden jeg gikk på barneskolen tror jeg. Det ga meg virkelig noen barndomsminner. Så koselig dere har det på en søndag.
    God klem!

    SvarSlett
  5. nam de så knakende gode ut.:-) og ja...morsomt å bruke peppekakeformen, bortsett fra at jeg fikk en guffen følelse av at julen nærmer seg.:-) tjhii...syntes det er morro når vi er midt i kaoset..men gleder meg ikke nå...jeg blir mindre og mindre glad i vinter og jul jo eldre jeg blir.:-) Og sier hvert år jeg skal avlyse julen..:-) Men som sagt....når jeg er der...koser jeg meg jo..både med forbredelser og alt som hører med.:-)

    Vi satser på en varm høst..da er høsten også flott.:-)

    Klem

    SvarSlett
  6. Tusen takk for hyggelig kommentar!
    OG disse arme ridderne dine... de skal jeg jammen kopiere en dag! Har litt dårlig med pepperkakeformer her på GC, men til jul må jeg nok uansett kjøpe noen! Blir ikke advent uten pepperkaker! Selvom vi jo skal til norge i jula... På denne måten kan man jo få brukt dem litt mer liksom!!! Blir leting etter pepperkakeformer her nå ja! Vet IKEA har noen... :)

    SvarSlett
  7. Du kommer med den ene oppskrifta etter den andre!
    Må bare si at jeg har bakt gulrotkaka di - 2 ganger! Kjempegod!

    SvarSlett
  8. Å nam, det hadde jeg helt glemt... Fikk et øyeblikks flashback til barndommer der, så det skal jeg jammen meg lage til guttene en dag!! :)
    Veldig kule de som er stukket ut i forskjellige pepperkakeformer! Vi bruker pepperkakeformene på fiskepudding og fiskekaker vi, alltid en hit hos guttene!! :)

    SvarSlett
  9. Mmm... så godt ut. Minner meg om farmor. Hun pleide å lage armeriddere til meg. Stilige de ble i pepperkakeformer. Tror både gutten og jenta mi vil elske dem!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...