fredag 13. august 2010


Jeg er på cafe 
Var så heldig å finne meg en
plass ved vinduet og tenkte å nyte
en kaffe latte her mens jeg leser
litt aviser, ser på folkene som haster forbi
og skriver på notatene mine...

Det er en usedvanlig vakker dag
og det var så svalt og deilig her inne

Jeg går fornøyd mot kassen for å bestille

Vel, jeg kommer meg nesten frem til kassen
da jeg ser en dame (!) komme løpende
for å komme foran meg i køen!!!

What? 
Javel, tenkte jeg og dro litt på smilebåndet
Noen har det travelt, og det har jo ikke jeg...
Kanskje hun bare skal be om et glass vann?
Evnt spørre hvor toalettet er?

I Wish!
Hun skulle ha en
Café Mocha ettellerannet
En varm eplekake med krem
Eller hadde de vaniljeis? 
Diplom is?
Hm.. Tenke tenke..

Kaken var ikke varm nok
så den måtte en runde til i ovnen!

Jeg står der å smiler for meg selv
og tror nesten ikke det er sant

Da jeg trodde hun endelig var ferdig 
skulle hun ha 2 kg kaffebønner!

De hadde bare halvkilos poser så da
skulle hun ha 4 poser
- og siden hun likevel skulle ha 4 poser
kunne hun jo velge ulike sorter, ikke sant?
Hva anbefalte de?

Jeg begynte å bli svett og så etter 
om de hadde flere på jobb
Men neida....

Hvorfor hadde denne damen det så travelt med
å komme foran meg? Hm?
Hun har jo tydeligvis all verdens med tid!


Vi var nå 4 spreke damer i køen
Alle stod vi å smilte til hverandre
og delte nok de samme tankene...


Kaffebønnene var valgt - endelig!
Jeg så latten min i sikte...

Men hun var ikke ferdig
Hun ville ha alle kaffebønnene malt!

 
Halluluja...hørte jeg riktig?


Kan man gjøre noe annet enn å le?
Eller.....?


Det ble også et kakestykke på meg
Syns jeg fortjente det!

Så får jeg heller ta en ekstra økt på Impulse
det er jo tross alt ikke lørdag i dag!


God helg!  


10 kommentarer:

  1. Er det mulig... Frekke damen som snek seg forbi deg! Men man kan jo ikke annet enn å le av slike folk! Det kakestykket var velfortjent!!!

    Ønsker deg ei fin helg!

    Klem fra Hanne

    SvarSlett
  2. Åh, jeg kjenner frustrasjonen boble bare av å lese om dette altså...

    Kaken var velfortjent etter en sånn prøvelse, er nå min mening.

    Fin blogg du har, forresten.

    SvarSlett
  3. WoW så utrolig
    rolig du er,
    jeg hadde jo klikket
    totalt ...!

    Det kakestykket fortjente
    du til gangs, hper latten
    smakte fortreffelig etter
    dette lille marerittet
    ...!

    god helg, klem til deg

    SvarSlett
  4. OMG!!! Jeg hadde ALDRI klart å holde tett!! Du er goooo!!!!

    Ha en deilig helg!!

    Klem...

    SvarSlett
  5. Du fortjente den kaken og du trenger ikke trene den bort heller for den var så fortjent, så fortjent...

    Noen mennesker har kun øye for seg selv og sitt...

    Ha en flott helg.

    SvarSlett
  6. For å si det slik, så hadde ikke jeg klart å holde munnen lukket.
    Vist fortjente du det kakestykket, og det på en helt vanlig fredag ;)

    SvarSlett
  7. Herlig innlegg.. Er bare sååå F R U S T R E R E N D E!!

    Håper kakestykket smakte, det hadde du vel fortjent etter den prøvelsen :)

    Nyt helgen!

    Klem

    SvarSlett
  8. Desverre er det ikke alle som vet å se sin begrensning... Hadde vel liret av meg en frase..

    Vi har det fantastisk (varmt) Men nyter :-) Love

    SvarSlett
  9. Jeg må le!! Herlighet! Jeg syns faktisk du fortjente TO kakestykker... ;)

    SvarSlett
  10. Fytti... Velfortjent kake ja!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...