torsdag 19. august 2010

Trassalder - We salute you!



Jeg satt her og skrev et langt innlegg
om trassalder og om hvor viktig den er for at
Lilleprinsen skal finne seg selv!

Lilleprinsen skal bli en selvstendig
liten kar og det er ikke gjort over natten!

Jeg skrev om hvor viktig det er
å la han få rase fra seg
- i trygge omgivelser

At vi som foreldre er imøtekommende
og viser forståelse
At vi prater, trøster, ler og får han på andre tanker
- og om hvor vanskelig det kan være!

*

Jeg skrev om hvordan han koser seg  i barnehagen
og er blid som ei sol når vi henter han
Men så snart han er innenfor dørstokken
her hjemme forandrer han seg til en liten kruttønne !


*
...
Men så kom altså Lilleprinsen plutselig inn her
Gikk bestemt bort til pc'n min og slo den av (!?!)
- og jeg mistet hele det lange innlegget mitt!


..Oh'lala..



15 kommentarer:

  1. Hehe, nå måtte jeg le her - det er som om du beskriver lille småtten min;-)
    Han har faktisk blitt litt bedre nå i det siste, men fra jul og fram til sommeren så var det et h.... her innimellom...
    Det er fantastisk deilig når de endelig er i seng - og titte på de når de har sovnet, da skulle man ikke tro at det var den samme personen:-) Fredfulle og rolige:-)

    Ha en flott torsdagskveld med pc'n på:-)
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  2. Hehe, så kjedelig da (humrer litt), men det ble et fint innlegg likevel!
    Kjenner igjen denne trassalderen. Mi lille prinsesse er også der...
    Fin blogg du har, forresten! Har aldri vært innom her før, tror jeg, fant den gjennom Foreldremanualen.
    Ha en fin kveld
    Tonje

    SvarSlett
  3. Huff...Kjenner meg igjen der!!! Trass, på godt og vondt! Vi stiftet god kjennskap til fenomenet idag på Peppes mens vi var ute og feiret storebrors skolestart. Vi ble ikke der veldig lenge! Min gutt er også veldig veldig 2 år akkurat nå.

    Vi får trøste oss med at det snart går over for denne gangen, og at det er med på å bygge karakter.

    Ha en super kveld!

    Klem fra Hanne

    SvarSlett
  4. Ah.... som jeg har sagt mange ganger før... er umåtelig deilig å høre at andre har det sånn som vi har det for tiden... Et sant H.... Slitsomt kan man si, men er jo heldigvis litt latter innimellom da! De er umåtelig vakre, men du så utrolig sinte de kan blir for at man går før eller etter de opp trappa liksom! :)

    SvarSlett
  5. Herlig! :))) Hedda har arvet sinnagener fra mormor og tante, det kan bli spennende! ;P

    SvarSlett
  6. Hehehe...begynner å skjønne at det finnes en del sinnatagger der ute. Det er hvertfall godt å vite at det er en hensikt med trass! Eller...hadde fok blitt gale tenker jeg.

    Min lille trass bet meg i låret i dag! Takk for den lissom!

    SvarSlett
  7. Ha ha ! Der fikk du den liksom, tro om han viste hva du skrev om? Eller bare følte for å få deg vekk fra pcn. Den som kunne lest tanker :-)

    Hils gutta og ønsk lykke til i 2 klasse :-)

    Og bare så du vet det, de trasser fortsatt når de er 16 år.....

    Love på veien :-)

    SvarSlett
  8. Det der høres veldig kjent ut... Du er ikke alene...

    SvarSlett
  9. Tror det er tøffe dager for de minste med fulle dager i barnehagen, og da blir det gjerne hjemme i trygge omgivelser de tar ut både trøtthet, sinne og frustrasjon, men der er veldig gode ellers da :) Håper dere får en flott helg! Klemmer fra Elin

    SvarSlett
  10. He he... ja hver sin alder og hver sin sjarm, sier nå jeg:-) Rart så fort man glemmer med tiden. Men trøst deg med det, en gang går det over (sånn i 18-19 års alderen) :-)))

    Ha en riktig god helg!
    Klem fra Vestlandet

    SvarSlett
  11. hihi herlig innlegg!! sier som hverdagslivet, hver alder har sin sjarm. ville innom og ønske deg en riktig fin helg. klem Monica

    SvarSlett
  12. Kommer med ennå en kommentar, Ville bare si at jeg har skrevet om denne trassalderen jeg også om du ønsker å lese: http://tonjeboganes.blogspot.com/2010/08/frken-vil-og-vil-ikke.html
    Synes bloggen din er bra. Liker den. Legger meg til som følger jeg

    SvarSlett
  13. Ble følger nummer 60. Et lykketall :)

    SvarSlett
  14. he he...trassalder.
    vi har vært heldige her i huset...ikke så mye trassalder.
    men håper ikke vi får det i tenårene...he he..
    takk for koselig hilsen inne hos meg:)

    SvarSlett
  15. Ha ha... Moro!!! Jeg kjenner meg igjen.
    Det beste er at det er en periode som går over... håper vi:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...