lørdag 4. september 2010

Jeg har hatt en ...... uke!



Jeg har vært syk 
og alene med alle barna
da mannen har vært på jobb

Det har vært tøft!
Å jeg har syntes synd på meg selv!
Jeg skulle egentlig holdt senga
men det går jo ikke

Barn skal leveres og hentes
Mat skal lages
Barn skal legges
Dagene har gått - på et vis
..obviously..

Enkelte ganger syklet jeg
i min egen lille feberverden

En dag pisket regnet ned og tårene rant
Ville jeg klare dette?

På toppen av det hele ringte mannen meg da
og fortalte hvor
sliten han var
som nettopp hadde gått opp Stoltzekleiva (Bergen)

.......

Husket nesten ikke at jeg hadde hentet
gutten i barnehagen...
Men han satt jo der i sykkelsetet
så joda jeg  hadde jo gjort det!
..tragikomisk..


De eldste barna har hjulpet til
Ja, min eldste datter skiftet bleie
på Lilleprinsen, ga han melk
og la han ned en kveld

Onsdag kveld våknet N (6år) med
øresting - og skrek og skrek
Lilleprinsen våknet og skrek pga skrikingen
Jeg var syk og trodde ikke det var sant
Men etter litt Paracet på N og kos på dem begge
sovnet de til slutt...

- For kl 05 neste morgen
skulle nemlig jeg og I (6 år) stå opp
for vi skulle være på St Olavs Hospital kl 07
Det ble lite søvn den natten

Mamma kom hit på morgenkvisten
og jeg og I dro inn til byen...

Han var inne til gastroskopi
Lille gutten min, så tøff!

Jeg kledde meg i grønt og var med
inn på operasjonssalen og satt ved hans side
til han motvillig sovnet inn av narkosen

Han var så rolig og flink og god
men når narkosen begynte å virke
kjempet han imot
og det gjorde han ikke forrige gang..
Jeg var ikke forberedt på det og det
var vondt å se det...

Uansett, det setter preg på en mamma og gå
fra barnet sitt i den tilstanden..
 
"Vi skal ta godt vare på sønnen din"
sa anestesilegen og la sin hånd på skulderen min
Jeg var oppløst i tårer

Ventet over 1t før jeg så de kom
trillende på min lille skatt
Jeg syntes det tok så lang tid og forestilte
meg de verste scenarier.....


Men det gikk bra
Litt vanskelig å få vekket han
Men når det var gjort og vi fikk pratet
med legen dro vi kjapt hjem
Jeg var i elendig form
og jeg hadde barn som skulle hentes på skole
og i barnehagen....

Resultatet: Usikkert..
De visste ikke helt hva de så
Så vi må vente i to uker på resultatet
Resultatet som forteller oss om han har
cøliaki eller ikke

Fredag var det N (6år) sin tur
Vi hadde time til spesialist.. ang allergi/eksem/luftveisinf.
men jeg ba henne også sjekke hørselen hans
For jeg har hatt en mistanke om at han hører dårlig
Og det var helt riktig

Han hører dårlig på begge ører
Og vi er sendt videre til en annen spesialist...



Og plutselig forstår jeg så mye mer
Hvorfor han er som han er
Hvorfor han snakker så høyt
Hvorfor ha ikke deltar i samtaler
Hvorfor læreren hans tror han drømmer seg bort
og ikke får med seg hva hun sier
Når sannheten egentlig er den at han hører
jo ikke hva hun sier... Hm...


Når jeg og N kom hjem fra byturen vår
fredag ettermiddag
kom vi hjem til rent hus

Mannen som endelig hadde kommet hjem fra jobb
hadde nemlig vasket hele huset!
Herlig! 
Da ble det helg!

26 kommentarer:

  1. Huff, dette hørtes ut som en slitsom og fortvila uke. Alt på en gang. Trøst og tanker sendes nordover til dere.

    SvarSlett
  2. For en utrolig tøff tid du har hatt i det siste! Herlighet, så tapper både du og barna dine er! Virkelig beundringsverdig!

    Håper dere finne ut av hva som forårsaker nedsatt hørsel på gutten din. Det er bare å ta kontakt hvis du har spørsmål, siden jeg jobber med sånt.

    Håper også at dere får svaret dere ønsker etter gastroskopien!

    Sender deg de beste tanker for deg og familien din!
    Klem, camilla jin

    SvarSlett
  3. oida, dette var mye på en gang! Ble helt rørt da jeg leste at mannen hadde kommet hjem og vasket hele huset. Sånne "små" hverdagsting blir så utrolig viktig når man har en forferdelig uke.. Håper virkelig at ting ordner seg for de søte små :)
    Med ønsker om ei rolig og trivelig helg!

    Stor trøsteklem fra Karina

    SvarSlett
  4. I all verden så MYE på en gang...godt du har evnen til å stå på, må man så må man...

    God bedring til dere alle.

    SvarSlett
  5. Oj, føler meg deg her nå... for en uke!!! Stakkars deg, så syk men må samtidlig så flink med barna :) dette står det respekt av, beundringverdig!!! Jeg vet ikke om jeg hadde vært så flink. Men må man, så må man.... Og det må ha vært utrolig koselig og ikke minst DEILIG å komme hjem til nyvasket hus til helga....Ønsker deg masse god bedring og håper helga di var fin... Stor klem fra Mette

    SvarSlett
  6. Stakkars... Masse medfølelse sendes. Godt at mannen har kommet hjem! :) Håper den kommende uka blir bedre...

    SvarSlett
  7. Hei, og takk for koselig hjemkomst hilsen!

    Skal si du og barna har hatt en tøff uke!! Men du så imponert jeg er over hvordan du klarte å komme deg gjenneom uken - en tøffing er du! Må ha vært utrolig deilig å få mannen hjem, slik at du får litt avlastning og at han hadde vasket hele huset - det forstår jeg du satte pris på :o)

    Ha en forhåpentlig litt friskere søndag, både du og barna!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  8. Huffameg, nå fikk jeg rent vondt av deg altså. Det er tross alt bare menneskelig å bli sliten, og ingen kan være supermennesker hele tiden.

    Nyt helgen sammen med dine fine nå, og bruk tid på de viktige tingene. Klem.

    SvarSlett
  9. Huff! Man kan jo bare ikke bli sjuk sjøl når man har små barn. Og hvis mannen i tillegg er borte, og det er skdom hos barna....Jeg føler med deg!!

    SvarSlett
  10. Så koselig at du vil være med på min give away :) Håper helgen har vært fin :)

    Klem Karina

    SvarSlett
  11. Det finnes personer i verden som får til alt. Det finnes de som tar ansvar og følger opp uansett. Det finnes supermammaer. Du er en av de. Jeg er stolt av å kjenne en så flott person :-)

    Håper resultater er bra, regnet gir seg, formen blir bedre og at mannen vasker huset oftere.

    Love :-)

    SvarSlett
  12. Litt av en uke ja. Ikke bare bare, det er helt sikkert.
    Håper du har fått slappet av i helga.

    Takk for en fin kommentar hos meg, og ja jeg trives veldig godt i nyjobben. :)

    Klem og med ønske om en fin uke.

    SvarSlett
  13. Du har virkelig hatt det tøft i det siste! Du er nok sterkere enn normalt virker det som:)
    Ønsker deg god søvn og litt roligere dager.
    Stor klem fra ei som forstår deg godt;)

    SvarSlett
  14. Litt av en uke er en underdrivelse! Stakkar deg! Godt at ikke alle uker er slik. Haper det gar bra med de forskjellige ;-) Ikke lett for en mor a se barna syke eller pa sykhus, uansett om det er alvorlig eller ei!

    Tenaringen min har hatt en oreoperasjon hvor de satte inn "grommits" (husker ikke hva det heter pa norsk) som skulle holde orene apne for oregangene var helt kollapset pga "lim". Han hadde faktisk ned i 60% horsel pa begge orene en stund..., men det har gatt bra! Legene ville ha en ny operasjon etter et par ar, men jeg holdt igjen for jeg mente han ville vokse det fra seg og han var ikke plaget med litt nedsatt horsel (ikke 60% da!). Han gjorde det utmerket pa skolen til tross for litt redusert horsel og sprakutviklingen var helt fin (han er faktisk helt 2 spraklig). Dette gar nok bra skal du se na som du far medisinsk oppfolging! Dessuten har han jo en mamma som star pa for ham! ;-)

    haper neste uke blir bedre!

    Klem Mette

    SvarSlett
  15. Huff for ei uke! Håper de finner ut hva det er med magen hans! Jeg er helt imponert over at du har holdt deg på bena hele uka! Trist å høre at en av guttene dine har nedsatt hørsel, men jeg regner med det er litt greit og endelig få svar!
    Enda godt at mannen hadde vaska hele huset, det hadde du fortjent-big time!! Håper du har kosa deg i helga!

    Tusen takk for kjoleskryt! Jeg har blitt litt bitt av sybasillen for tida! Nå er det julegaveproduksjon for fullt!!!

    Ha en fin kveld!

    Klem fra Hanne

    SvarSlett
  16. Fy, for ei veke du har hatt. Eg blir heilt matt av å lese dette. Utrulig kva en får til om ein berre må. Får hpåe du får slappa skikkelig av no og at du har blitt frisk att. Stor klem til deg, eg beundrar deg og alt du får til.

    SvarSlett
  17. Dette hørtes ut som litt av uke... Så mye å tenke på mht til barna og i tillegg er du syk selv.. Du er ei tøff dame!! Beundringsverdig rett og slett!
    Så flott gjort av din mann. Jeg håper dere har hatt ei rolig og GOD helg alle sammen. Og ønsker deg ei bedre ny uke:) KLEM VIVIAN

    SvarSlett
  18. Usj da, for ei uke!
    Det er så typisk at alt kommer på en og samme tid. Håper du har hvilt skikkelig i dag :)

    Klem

    SvarSlett
  19. Stakkars deg, nå fikk jeg helt vondt inni meg. For en utrolig slitsom uke for deg, og så ille å se at barna har det vondt. Håper dere får svar på alt dere venter på, og at formen din er bedre. Trøste klemmer fra Elin

    SvarSlett
  20. For en uke! Håper du har fått hvilt deg ut i helga. Det var nok tøft å få beskjeden om N, men nå kan han få hjelp og det er det viktigste.

    God bedring til dere alle! Stor klem!

    SvarSlett
  21. uff da, her var det litt av hvert.:-) Godt å få svar, selv om svarene kanksje ikke var det man håpet på...Stå på videre...det gjør du virkelig :-) God bedring til dere alle.:-) håper maten smakte.:-) Klem

    SvarSlett
  22. For en tøff uke for deg! FFøler virkelig med meg, i den grad at tåene triller.. Kjenner på hvor sliten du må være. Håper helgen med mannen hjemme har hjulpet og at du har fått slappet av og pleid deg selv!

    Tenker det var godt å overraskende møte nyvaska hus da dere kom hjem!

    Håper det blir bra for begge guttene dine. Uansett er det godt å få svar -da kan man forholde seg til det og gi dem den støtte og hjelp de trenger!

    Ønsker deg en god uke -håper du er frisk!

    Varm god klem til deg

    SvarSlett
  23. Å kjære deg. Det var litt av noen dager du /dere har hatt. Jeg håper først av alt at formen din er bedre. Godt at din kjære er hjemme igjen, så kan dere sammen passe på alle deres søte små.
    Må være grusomt å sende gullet sitt inn i narkose. Du er utrolig sterk som klarte det til tross for at du ikke var i toppform selv. Håper at dere nå finner gode veier og fine løsniner for å få orden på hørsel og eventuell cøliaki.
    Sender gode tanker og varme klemmer til deg og dine. Og ønsker deg en myyyyye bedre uke denne uken!! :)
    Klem på deg!!

    SvarSlett
  24. Stakkars, stakkars deg lille venn! For en uke du har hatt. Du har min medlidenhet.

    SvarSlett
  25. Stakkars både deg og dine små... Hadde jeg vert i nærheten skulle du fått en hjelpende hånd! Men se det fra den positive siden, "du er en hverdagshelt" søte, snille mamma <3

    Krysser fingrene for at alt ordner seg til det beste så snart som mulig!!

    Trøsteklem fra Anne Karin

    SvarSlett
  26. Det hørtes ut som en slitsom uke.... :( håper du har det mye bedre nå, og at dee snart får svar på både det ene og det andre!

    *klem*

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...