torsdag 25. november 2010

Happy Thanksgiving



I dag får vi middagsgjester
og det er ikke lenge til kalkunen settes i ovnen!

Vi gleder oss til besøk
God mat, spill, film, kos og morro!


Happy Thanksgiving!




Denne filmen må sees hvert år!




Bakgrunn for feiringen

 Thanksgiving eller Høsttakkefest feires i
store deler av verden men av ulike grunner

I Den norske kirke er det en gudstjenstlig feiring
(siden 1899) over at innhøstningen er over

I USA startet de feiringen i 1621
med pilegrimsfedrenes første høsttakkefest
Nå har feiringen i stor grad mistet sitt religiøse preg

Men Thanksgiving blir fortsatt betraktet som
et uttrykk for takknemlighet for høstens avlinger
og livets gaver

Thanksgiving feires i 16 land verden rundt
og her i Norge er det flere og flere som lager
høsttakkefest for sin familie, i skolen og i barnehagen!


3 kommentarer:

  1. Ååå, så koselig!!
    Elsker kalkun altså!
    Og så morsomt å ta en amerikansk tradisjon til dere;-) Vi har jo kommet godt i gang med Halloween her til lands, så nå er det vel ikke lenge til de fleste feirer Thanksgiving?!:-)

    HA en flott feiring!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  2. NYT kvelden!!
    Høres kjempekoselig ut :)

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  3. Neste år håper jeg å få til litt Thanksgiving feiring her også. Bare samle noen venner og kose oss med deilig kalkun. :)
    Men i år skal vi grytidlig opp i morgen for å dra til Stockholm i helgen, så da ble det ikke noe kalkun. Derimot kan jeg se frem mot koselige julemarkeder og julesteminig hos søte bror!! Gjett om jeg gleder meg!! :)
    Forresten, så fint at du har funnet et bra pepperkakedeig uten gluten!! Da ble jeg skikkelig glad når jeg leste det!! :)
    Ønsker dere en god helg. KLEM

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...