mandag 29. november 2010

Mascara på haken!


Det er kaldt
Kaldt kaldt kaldt!

Vi solgte den store deilige bilen i vår
Vi trengte jo ikke bil vi som bor så sentralt
Men JEG trenger bil NÅ

Jeg bruker nesten 2 timer hver dag på
henting/levering av barn på skolen og i barnehagen
En halvtime hver vei nå på vinterføre

I nesten 20 kalde er det ingen fornøyelse lenger!

Jeg kjenner at luen min napper
i øyenvippene mine og at øyenvippene
etterhvert klistrer seg sammen
Og det begynner å dugge på øynene mine (!)

Etter å ha levert gutta og kommet meg videre
og inn til barnehagen er øyenvippene
mine blitt til istapper!

Så fort jeg er inne i varmen smelter de
og mascaraen min renner!

Jeg får mascara over hele øyenlokket
nedover kinnet og ja helt på haken!


Nydelig!
........

Ut i kulden igjen
Spaserer hjem med tom vogn
Forbipasserende lurer nok på om
jeg har glemt av barnet hjemme...
Vet hun at vognen er tom?


Jeg skal i et møte klokken 09 og lurer på om jeg skal
hjem å vaske vekk all sminken først
Bare være "naturlig pen"?

Eller skal jeg sminke meg på nytt 
og komme frem med mascaraen på haken?

..tricky tricky..


Jeg valgte det siste...!



Og imorgen er en ny dag - enda kaldere!

Jeg gleder meg!

13 kommentarer:

  1. Hehe, uff a mei. Nå er det KALDT om dagen. Og jeg priser meg lykkelig som har både bil og motorvarmer. God tur i morgen :-)
    Klem fra Kine.

    SvarSlett
  2. Hi hi...det var verre viss det han en istapp fra nesen, da ville jeg nok ha vurdert å rensket opp ja..;-))

    Klem til deg fra meg
    Anne Karin

    SvarSlett
  3. Brr - jeg kjenner jeg fryser på dine vegne ! Og ser selv at jeg er bortskjemt og heldig med barnehage 100 meter unna !

    Men du , drit i hele mascaraen ! Du er vakker som du er :-)

    SvarSlett
  4. Ja, det var kaldt. Her er det 'bare' -3, men utrolig fuktig og det legger seg sa kaldt pa huden.... Som nordkvinne burde jeg vaere vant til kulde, men gi meg heller -10 torre grader istedet for -3 vate... November er visstnok den kaldeste pa 100 ar her borte. Brrr...
    Bry deg ikke om mascaraen - er sikker pa at andre som er ute i disse temperaturene har det likens!

    klem mette

    SvarSlett
  5. Hehe, selv om det var fornøyelig å lese må jag si at jeg føler med deg i denne kulden. Like kaldt her hos oss og, så bil hadde jeg ikke klart meg uten. Men nå bor vi ikke akkurat sentralt heller da.
    Skal sende deg noen ekstra tanker på morningen idag. Mange varme klemmer.

    SvarSlett
  6. Brrr det høres ut som en kald morgenopplevelse... Selge bilen? Nei... Ikke helt med på den...

    SvarSlett
  7. Du sparer i alle fall verden for CO2, og det er en god ting å tenke på.....

    SvarSlett
  8. Brrr! Ble kald bare med tanken på å gå ut i så kaldt vær!!

    Kos deg i adventstida!

    Klem fra Hanne

    SvarSlett
  9. Hei:) moro innlegg... Og ja det er KALDT nå!! Jeg føler med deg ang. bringing og henting. Kan være enig med at det er godt med bil nå:)
    Ha en fin adventstid!
    Klem Vivian

    SvarSlett
  10. Herlig innlegg!! :)))

    Håper det går bra i kulden ♥

    SvarSlett
  11. Ja nå har kulda kommet!
    Spørs om det ikke frister velmye med ny bil i løpet av vinteren, men samtidig er det jo miljøvennliv, sprekt og sunnt :)

    Øyensverte og kulde er en dårlig kombinasjon, men føler meg ikke våken uten :)

    Vi får håpe sprengkulda slipper og gir oss et par nydelige solfylte kuldegrader... :)

    Nyt dagene (innendørs :)

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  12. Tusen takk! ♥

    Anne Karin: Istapper i nesen?
    Hahaha.. Ja, det hadde tatt seg ut!

    Nesen er godt begravd i mannens skjerf av merinoull!

    KLEM

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...