onsdag 23. mars 2011

Må'ru så Maarud...



Vi hadde (kremt..) potetgull
til vår nygrillede kylling til middag

Og min sønn (en av dem) fant dette
potetgullhjerte
og ga det til meg og erklærte
at han ikke ville leve et liv uten meg! 


Jeg har fortalt dem mange ganger at jeg håper
å være her
til de selv blir gamle og grå
- Og at de skal få bo hos meg hele sitt liv om de vil! =)

--

Husker selv da jeg kom i den alderen da jeg begynte å oppdage
en verden utenfor min egen lille lykkeboble
Med krig og elendighet

Jeg husker så godt da ei lita jente på min egen alder ble kidnappet
Jeg drømte at hun stod på plenen vår i sine røde joggesko

Tanken på at mine foreldre en dag skulle dø fra meg
var nesten uutholdelig husker jeg..

Alle barn må jo gjennom denne fasen i livet
og jeg syns det er viktig å gjøre den så smooth som mulig
 Svare på det de spør om og ikke utdype noe mer enn det

Når barn stiller spørsmål er de modne for svar
Og da skal de få svar mener nå jeg da ;)
Jeg er allergisk mot "fordi at.." svar!

-----



4 kommentarer:

  1. SØTE gutten som ga det til mamman sin, og med verdens søteste kommentar da!! *smelter* Jeg måtte klikke meg rett inn og lese om han som ikke ville flytte hjemmefra. Utrolig nydelig historie. :) Den visa-koden kommer han nok til å ønske å få tak i senere i livet også tipper jeg!! hehe.. ;)
    Men jeg er så absolutt enig i det du skriver. Når guttene spør skal de få ærlige svar, men inntil de spør skal de få leve i sin lykkelige uvitenhet. :)
    KLEM

    SvarSlett
  2. Nåmin, så søt han er da :D
    Herlig å få en sånn kommentar, vil jeg tro ;)
    God helg :) Klem Bente.

    SvarSlett
  3. For en søt liten prins du har som erklærer sin kjærlighet til mor, sukk! Vi har også en slik søtnos her hjemme. Han skal ALDRI flytte for seg selv og syns vi er kjempe teite når vi snakker om når han blir voksen og flytter for seg selv, da vil vi selge huset og flytte på landet. Da lyner det i øynene og vi får klar beskjed om at han bestemmer også litt over huset, og ingen skal få kjøpe rommet hans!!!
    Ja barna MÅ få svar, det er jeg også tilhenger av. Inntrykkene dem får er mange og ikke alltid like lett å forstå. Media er spekket med grusomme krigsbilder, barn som er skadet og barn som gråter. Det blir rett og slett litt mye av og til syns jeg..
    Fornuftig og flott innlegg!
    Ha en flott dag, klem på deg:)

    SvarSlett
  4. Så skjønn gutt.. Jeg blir helt varm i hjertet♥
    Og ja det er mye elendighet i verden, noen ganger så mye at en selv ønsker å trekke seg inn i vår lille familie-lykke-bobble.
    Gruer meg litt til mine blir i den alderen, en vil så gjerne skåne de for alt mulig.

    Ang. været her i krs.. Jo vi hadde enorme snømengder bare for noen uker siden og nå er nesten alt borte i rekordfart:) Rett og slett herlig!
    Håper den kommer til deg også straks:) Uansett så får du ha en fiiin dag! Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...