fredag 18. mars 2011

What a day!



Ja her har vi jo tatt frem syklene for lengst!
Og det har vært en fryd å sykle Lilleprinsen i barnehagen!
Jeg sparer jo så mye tid!!!

Men i dag våknet vi til mengder med snø!
Og det har snødd i hele dag!!!
Hva i all verden?

Litt stressa i morrest da jeg hadde legetime kl 9
og før den tid skulle fem barn på skolen
og en i barnehagen...

Før klokken var halv ni hadde jeg skiftet
4 bleier på Lilleprinsen
Magen hans talte for at han ikke skulle
i barnehagen i dag :/
..og da ble jeg litt svett..

Jeg ringte til mine foreldre
(tross tiden!)
Men intet svar....

Jeg så for meg DET scenariet om jeg
måtte ta med meg Lilleprinsen til legen
Han kom jo til å bli helt krakilsk
(ref til tidligere opplevelser)

Siden snøen lavet ned måtte jeg ta vognen
og hjem til mine foreldre og
der var det jo ingen som åpnet døren selvsagt!
..hjelp..

Da var det 10 min til jeg skulle til legen
så jeg måtte rett og slett bare ta Lilleprinsen med
Og prøvde å fortelle han på veien at mamma 
 skulle til legen - og ikke han!

Men han misforstod ettellerannet og trodde
at han ikke skulle få bli med et sted.. /%¤#

Det var selvfølgelig hindringer på veien
slik at jeg måtte ta omveier - jeg som allerede var sent ute

Veldig typisk og tragiskomisk der jeg dyttet vognen
med den ene hånden  - i masse snø (brøytebilene har sikkert tatt ferie)
og med en paraply i den andre hånden..
 og stressa, svett og sur
Og jeg som aldri er stressa og sur?
Det må jo være fullmånen som gjør det?
Alle skylder på fullmånen (imorgen) for tiden så da gjør jeg det også!


- Og med en liten sint nedsnødd gutt i vognen!
Han ville ikke ha regntrekket igjen foran seg
og mamma orket ikke å krangle i dag..
Heldigvis varmer Rørospleddet fantastisk godt!

Da vi kom infront of legesenteret
hørte jeg et skrik fra vognen og jeg kjente
at han prøvde å komme seg ut av selene!?

Men jeg måtte bare komme meg inn der og ta tyren ved hornene
Han var så snar med å stikke da jeg tok han ut av vognen
at jeg ble rett og slett imponert!

Han hyyylte, og mamman ble svett - igjen!
Brukte et kvarter (bare) denne gangen på å roe han ned
og fortelle han gjentatte ganger hva som skulle skje

Men da vi kom inn på legekontoret derimot
slo han om igjen og var på vei ut døren

Vi lot han bare sitte der ved døren og observere
Da han endelig skjønte at det var JEG som skulle
snakke med legen og ikke han - roet han seg
Ja, han var faktisk veldig fornøyd der han satt

Det var egentlig bra at han måtte bli med i dag
så fikk han oppleve å være der
uten at det var skummelt og vanskelig

- Og sånn gikk resten av dagen også føler jeg
Bleieskift, forhandlinger og gjøremål
En gutt som ikke sov duppen sin

Da jeg trodde han sovnet i kveld (10 min)
Ladet han bare batteriene
for han klarte faktisk
å holde seg våken i tre timer til! 

Nå har mannen endelig kommet hjem
og det er heeeeeeeeeeeeeeeeelg!



GOD HELG! 

3 kommentarer:

  1. Jeg sier bare NYT helgen - det har DU fortjent :)

    God helg-klem fra Tove

    SvarSlett
  2. What a day! Godt det er helg!!! Kanskje det blir lettere når han skal til legen neste gang siden han så at det gikk greit med deg...?

    Nå skal forresten min edste gutt utredes for cøliaki (litt takket være deg at jeg begynte å koble at alle mageproblemene kan skyldes gluten og ikke melk, tusen takk for at du har delt deres historie!). Han var veldig tapper og tok blodprøver uten protest, nå får vi bare vente og se.

    Riktig god helg til deg!
    Klem fra Hanne

    SvarSlett
  3. Puh! Jeg ble svett bare av a lese historien... ;-) haper helgen var god!!! Kaka sa bare helt himmelsk ut.

    klem Mette

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...