mandag 27. juni 2011

Gravid?



En kvinne "i nød" spurte pent om
jeg kunne være så snill
å stikke på apoteket å kjøpe en 
graviditetstest for henne

For hun syns det var så flaut å kjøpe selv
og var redd for at noen kjente skulle se henne

Jeg tenkte, ja hvorfor ikke?
Ingenting å være flau over det vel?
Fort gjort i en port....

Bort til apoteket begynte jeg å tenke på
at JEG håpet at ingen skulle se MEG
kjøpe en graviditetstest!
..haha..

Hva ville folk tro?
Er hun gravid igjen?
Har hun ikke hørt om prevansjon?
Tror hun virkelig hun skal befolke hele verden alene?
(Tidenes mest idiotiske kommentar!)

Jeg meg kjapt rundt
og fant ingen kjente ansikter
Fant graviditetstestene
og plukket ut en ClearBlue
Det sikreste alternativet
[gratis reklame]


Går mot kassen der jeg lettet ser 
at det står kun en kunde ved kassen
Men hun skal selvsagt diskutere støttestrømper
i det uendelige...........blablabla

Jeg merker plutselig at jeg ikke vil bli spottet
med en test i hendene selv (?) så jeg
begynte faktisk å bli litt stresset..haha..
Flere folk kom strømmende inn i apoteket
og damen med støttestrømpene ville prøve en på!
Hva skulle jeg  egentlig være redd for?
Testen var jo ikke min?
Og hvorfor skal jeg bry meg om hva andre tenker? 

Da det endelig ble min tur og jeg omtrent
kaster testen på kassen og med telepati prøver
å få henne til å legge den i en pose - at once
sier hun altfor høyt etter min mening:

Ja, du vet vel at du bør ta folsyre de tre
første månedene av svangerskapet?


Å her prøver jeg liksom å kjøpe
en graviditetstest i skjul?
Haha, nei det er umulig..

Jeg kunne sagt, den er ikke til meg som sant er
Men jeg bare smilte og nikket og håpet
at ingen kjente stod bak meg... hehe..
P u h !

Jeg gjør meg klar til å gå men
hun fortsetter like blid vet du:

Ja, egentlig skal man jo ta Folat i minst
en måned før svangerskapet
, ja kanskje to!
 

Jeg smiler (like blid men dog litt anstrengt kanskje?)
og sier at jeg kjøper denne testen for en venn
og jeg kan forstå hvorfor hun sendte meg...



****


Syns du det er flaut å kjøpe graviditetstest
på det lokale apoteket?

Isåfall kan du sitte trygt hjemme og bestille på nett!


Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

8 kommentarer:

  1. hehe! Kjenner meg litt igjen, bor jo i en liten by så da er det ikke sååå artig å kjøpe noe som helst på apoteket egentlig ;) hehe! Helt fantastisk kommentar til damen bak disken. hehe! Enkelte folk burde altså ha jobbet på et lukket kontor.

    Ha en herlig kveld :)

    SvarSlett
  2. Kjenner ikke meg igjen i historien du forteller, men en veninne av meg som fikk samme oppdraget ;)
    Jeg synes det var litt stas å gå og kjøpe graviditetstester da vi var prøvere ;)

    Sommerklem fra meg.

    SvarSlett
  3. Hihi.. Nå fikk jeg meg en god latter:)
    Det er mannen i huset som har fått det fine oppdraget å kjøpe tester:)
    De slipper vel sånne kommentarer???

    SvarSlett
  4. Hehehe huff da. Jeg syns det var en koselig ting å gjøre, men da det etterhvert tok sin tid å få testen positiv så begynte det å bli litt flaut å stadig komme tilbake for å kjøpe ENDA en test. Godt det er mange apoteker i byen, så slapp jeg gå til det samme.

    SvarSlett
  5. Takk for gode ord hos meg. Jeg er iferd med a komme til 'overflaten'.

    Kjenner meg litt igjen i historien. Vi opplevde en helt uplanlagt falsk alarm ifjor sommer og var pa ferie i sor-europa da vi fant ut at dette matte vi finne ut av. Vi var like sjenerte som to tenaringer som skal kjope kondomer for forste gang da vi troppet opp pa apoteket og skulle kjope testen. Folte damen malte meg litt opp og ned og at hun sikkert tenkte at 'det ma da vaere lovlig sent i livet a sette igang med et slikt prosjekt'...

    Som sagt, falsk "alarm" ;-)

    SvarSlett
  6. Tusen takk for tilbakemeldinger =}
    (har sendt mannen ut på slike oppdrag jeg også.. hehe)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...