mandag 11. juni 2012

Cake Pops





In the heat of the moment
skulle jeg lage Cake Pops i full fart
dagen før dagen....

Djiss...det tok mange timer
og var veldig tidkrevende!
Just as you know!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Cake Pops

Jeg lagde en sjokoladekake
(liten langpanne)
Avkjølte den i formen
og så delte den opp i smuler....

Lagde en Ostekrem og blandet 
den med den smuldrede kaken
[evnt du kan bruke sjokolade glasur]

Ostekrem
100g kremost naturell
1 ts vaniljesukker
200g melis

 Så var det bare å rulle fine små baller av kaken
og sette dem inn i kjøleskapet til avkjøling 

Smelt sjokolade (hvit, lys eller mørk)
og start arbeidet med å lage fine Cake Pops

Du kan sikkert dyppe dem i vanlig glasur/ostekrem også
Men da må du sørge for at de sitter godt på pinnen/sticksen
For det skal ikke så mye til før de faller av!



Her ser du hvordan du kan gjøre det!



4 kommentarer:

  1. Så trikset er å ha god tid skjønner jeg. Men når du først kom i gang gikk det greit da?! De ser jo veldig fine ut på bildet ditt.

    Har lyst til å prøve skjønner du. Satt og surra litt på pinterest her i går kveld og fant noen utrolig fine som hadde hvit frosting... men jeg har jo ti tommeltotter da ;)

    :D

    SvarSlett
  2. Jeg skal i et hageselskap i sommer....hmmm..kanskje det er et alternativ å ta med. Tror i allefall ikke mange andre har med cake pops ! Takk for tips.

    SvarSlett
  3. Bevares, de ble jo nydelige:)
    Jeg har lenge tenkt paa aa lage slike, men det er nettopp det der med tiden... Det tar jo saa lang tid.
    Man rekker jo aa lage en vanlig kake + spise den opp paa den tiden det tar aa lage disse pops'ene...

    Men de er jo bare lekre og jeg liker tanken paa aa spise kake paa pinne;)
    Ha en finfin dag!

    SvarSlett
  4. Huff, det høres ut som altfor mye jobb for min del, men gud så lekre du fikk de da. Imponerende! Klemmer fra Elin

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...