fredag 13. juli 2012

Devil’s food cake






Devil's food cake 

200 gr smør
3 dl sukker

3 egg

5 dl mel

(jeg bruker glutenfri fin kakemix)
1 dl kakao
1 ts bakepulver

2 ts vaniljesukker

1 ts natron

1 ts salt

2 dl  kokt varmt vann

1 dl rømme
 

 Romtemperert smør og sukker piskes luftig sammen
Tilsett så eggene, og pisk videre til luftig konsistens
Rør ut kakao i varmt vann 
Sikt og bland sammen mel, bakepulver
vaniljesukker, natron og salt

Så skal resten blandes sammen 
med en slikkepott

Tilsett melblandingen i eggblandingen
Deretter rømme og kakaovannet

Hell røren i smurt rundform
Kaken stekes nederst i ovnen
på 175 grader i ca 40-50  minutter 
(det ble 50 minutter på min kake) 




Glasur 

500 gr mørk (eller hva du lyster) sjokolade
1 dl kremfløte 

150 gr
smør

Sjokoladen smeltes sammen med 
fløte og smør over vannbad 

Kremen må så avkjøles
før du kjører den i mikseren til den blir luftig og fin

Del kaken i tre eller fire lag
Smør med krem både inni og utenpå!

 
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 



Veldig høy og fin kake
Men dessverre ikke spesielt god på smak!


Mine sjokoladekaker er MYE MYE MYE bedre
- men morsomt å prøve noe nytt! =]





 Ser at det er majones og andre herligheter i original oppskriften til kaken
og at det også finnes mange andre varianter av Devil's food cake
men jeg tok utgangspunkt i denne oppskriften  her 



 God helg!

2 kommentarer:

  1. ÅÅååhhh, som DU frister !!
    Lekkert dandert på det søte PIP serviset,
    me like ;))

    SvarSlett
  2. Oh lord...
    Maatte du poste et slikt innlegg naar jeg skal til paa melkefri diett i 2 uker;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...