onsdag 31. oktober 2012

Halloween - tips og forhåndsregler




Ja, da er dagen her og jeg syns det er viktig med noen forhåndsregler
Jeg deler disse med barna mine:
* Små barn må alltid gå ifølge med en voksen!
* Er utelyset slått av hos noen, betyr det at de ikke vil ha besøk! Dette skal respekteres!
* Ruten skal planlegges, og foreldrene skal vite hvor den går
* Barna skal aldri gå alene! Vær alltid minst tre stykker
* En voksen bør se gjennom godteriet barnet har fått før det puttes i munnen!
* Vær forsiktig med fremmede
* Det er ikke lov å skremme små barn og eldre mennesker
* Barna må takke pent for det de får
* Ta imot godteriet i døren, gå aldri inn til noen!
* Ta med deg mobiltelefon og lommelykt
* Ha på deg klokke
* Pøbelstreker er ikke lov!
* Vær forsiktig i trafikken og bruk refleks selv om det ikke passer til kostymet

Tips: 
Gi godterier som er innpakket!
Mye griseri med smågodt i bøtta
og ikke særlig hygienisk heller

Knep:
Mine barn har aldri trengt å utføre knep
Ingen pøbelstreker (som f.eks eggkasting!) er lov!
Hvis man gjøre noen: Ringe på å stikke av?
 



*Husk for all del refleksen!!*

 
Har også  tidligere delt noen tanker om Julebukken
De kan du lese her


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...