tirsdag 8. januar 2013

Vårlige januar dager



Jeg og yngste jenta var en tur på
St Olavs i går og etterpå gikk vi inn til byen
over en forblåst Elgeseter bru
{og jeg sang naturligvis på ref til På Elgesæter Bru av Hans Rotmo}

Jeg kan jo ikke gå forbi Nidarosdomen
uten å ta bilder av denne vakre kirken
Og fortelle henne om dåpen hennes der
Og om den blide presten som tok meg med på en
privat visning av de norske kronregaliene etter dåpssamtalen

Stemningsfull og magisk

 



På Kvinne-Barn senteret på St Olavs
er det som alltid travelt og masse inntrykk
Gravide som skal inn til ultralyd for første gang
og som har med seg en exited ‘pappa to be’
med stjerner i øynene ★ ★

Gravide som tar heisen opp til føden
med skrekkblandet fryd!
Spente barn, skremte barn, blide barn, slitne barn..

Vi så nyfødte babyer, og jeg kjente at det er alfor
lenge siden vi har hatt en baby i familien!

Yngstejenta plages med en Bakers cyste under høyre kne
men den må hun visst bare leve med…
Og forhåpentligvis forsvinner den – helt av seg selv!
Men hun skal likevel inn til en ny MR, just in case…

***

Lite som minner om Januar her i Trøndelag
Bare veier, milde temperaturer og regn
På tur til barnehagen i morrest lurte minstemann på
om vi snart skulle ta en tur til stranden igjen
For der er det lenge siden vi har vært!
Og det er det jo…

En liten smugtitt på barna som hadde svømming
ble det også tid til på vår vei bort til barnehagen…


I morgen skal vi jammen tilbake til St Olavs igjen
med minstemann denne gang…
Men så får det jammen holde for en stund!

Nyt tirsdags ettermiddagen – og kvelden!

Det skal jeg! ♥


Dette innlegget er flyttet over fra forrige blogg
Derfor ble dessverre ikke kommentarene med


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...