fredag 16. august 2013

13 dager senere....


Picture this...

Det var en av sommeren deiligeste dager!
Varmt og godt var det... Solen skinte fra tidlig morgen
og jeg hadde sittet ute i hagen i flere timer..

Etter at vi hadde spist en herlig middag
ble det straks overskyet og himmelens sluser åpnet seg..

Vi satte oss ut under markisen på terrassen mens
regnet ble kastet ned fra himmelen! Herlig, det også!

Men straks ble det stille, og kveldssolen tittet frem igjen
Utrolig vakkert!

Jeg hentet boken min  og satte meg i solstolen min
ute på terrassen - nytelse... Dette ER livet tenkte jeg..

Men solen forsvant kjapt bak naboens store flotte bjørk
så jeg bestemte meg for å flytte etter...

Terrassen vår er i tre etasjer/trinn og jeg så at jeg måtte
sette meg helt nederst for at solens stråler skulle treffe meg igjen...

I min korte hvite sommerkjole tok jeg solstolen i den ene hånden
og boken i den andre og reiste meg for å gå ned til nederste plan..

Men hva skjer?
Terrassebordene var sleipe etter regnet og alt blomserstøv fra trærne
hadde lagt seg som en film på plankene etter både vind og regn

Jeg skled, og falt - så hatt, bok, stol og jente flagret...
Og jeg falt helt ned på nederste plan og landet på benet mitt med et brak
Dvs det gikk verst utover min høyre legg...

Halleluja for en smerte, en smerte så stor at jeg fikk ikke ut en lyd!
Jeg var jammen ikke sikker på om jeg pustet en gang...

Jeg 'kravlet' meg opp på fire (tre?) og inn på stua
Fikk lagt meg på første og beste sofa, og pusten kom tilbake
For jeg pustet og peste som om jeg var i fødsel - i noe som føltes som en evighet!

Leggen ble vedig fort blå og hoven - og to hovne kuler skjøt ut fra leggen min
så store at jeg kunne plassere dem i hånden min...!

Røntgen viste at leggbenet ikke var skadet i det hele tatt
Det var helt og fint (ja det var jammen et flott ben om jeg skal si det selv)
Kun indre blødninger og det hadde gått hardt ut over muskler og vev..

13 dager senere sitter jeg fortsatt her med benet høyt, og det er fortsatt smertefullt...
Det er blå-sorte merker fra kneet og helt ned til tærne...
Riktig så lekkert! (leggert....)

Men nå har kneet på den andre foten slått seg vrang og er ulidelig vondt!
Trolig pga overbelastning siden jeg har hvilt det andre benet så lenge...

Så nå må jeg likevel bruke det benet som egentlig bare skal hvile...
Haha... Tragikomisk! Hva blir det neste? Rullestol?

Jaja.. Jeg får nyte den siste helgen av sommerferien med begge bena høyt!

God helg! =) 






13 kommentarer:

  1. Uff...det hørtes ikke godt ut, men likevel godt at ikke noe var brukket. Ergelig når slikt skjer og det passer jo aldri. God bedring til deg og hold ut. Snart blir det bedre.

    SvarSlett
  2. uffda.. snakk om uflaks :/
    Go bedring og god helg til deg :)

    SvarSlett
  3. Å nei, ,så uheldig da :( Dette så virkelig ikke godt ut :( God bedring, og la deg bli vartet opp i helgen :) Klem fra Elin

    SvarSlett
  4. :( hUff huff huff. Det der så skikkelig vondt ut :( Håper du blir bra snart da og at du slipper rullestol, huff :(

    GOd bedring!!!!!

    SvarSlett
  5. Dette høres ikke godt ut nei. Ønsker deg god bedring. Bra du har boka å lese i, eller kanskje det har blitt flere bøker. Jeg har begynt å høre på lydbøker. Laser ned gjennom lydbokforlaget. Nå er jeg på fjerde boken av Camilla Lackberg. Hun skriver krim fra Fjellbackaområder, hvor vi har feriert med båt i mange år. Anbefales.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! =) Og takk for boktips! =)

      Slett
  6. Åhh, nei kjære søte deg, så utrolig uheldig, da !
    Men, i alt dette var det fint at benet ikke var brukket.....

    Gooood bedring, og du får bare ligge mest mulig rett ut med BEGGE beina på hvil....

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Føler meg litt bedre nå faktisk =)

      Slett
  7. Jeg er litt veldig seint ute med å kommentere her, men ville bare si du har (hadde) min dypeste medfølelse. Det der må ha gjort VONDT!!!! Leste jo om det på Juleglede.net, og nå har jeg sett bildet og hørt mer av historien. Håper du er bra igjen nå, men fytti katta for noen farger og for en opphovning. Stakkars Thing, håper det er bra nå.

    Klemmer Mia Marjaana

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...