søndag 18. august 2013

Back to school!


Ja, så var vi her igjen da!
Nytt skoleår begynner i morgen.... just like that!

Vi har hatt en kjempe flott sommer, men jeg skulle gjerne hatt den enda litt lengre
Jeg vil ha mer sol, mer tid i hagen til utekos, grilling, bading, ferie + +

Småguttene mine begynner plutselig på 5 trinn, yngstejenta plutselig på 9 trinn
og eldstejenta plutselig på 10 trinn...
Og husets eldste skal gå andre året på vgs.. men det året tar han i North Carolina USA
Han begynner på High School om noen dager... Spennende! =)

Minstemann er plutselig størst i barnehagen og det liker han ikke!
Det forventes mer av han nå, og det er snakk om at han skal begynne
på skolen til neste år. Det vil han ikke høre noe om!
Og hva vet vel en 5 åring om 'hva neste år' betyr? Er det i morgen?

"Jeg skal aldri aldri aldri aldri aldri aldri aldri aldri aldri aldri aldri aldri aldri 
aldri aldri aldri aldri aldri aldri aldri aldri aldri aldri aldri aldri gå på skolen" sier han...
Det kan hende jeg glemte av noen aldri'er der...

Jeg har etter beste evne forklart hvor lang tid det er til neste år, og alt som skal
skje innen den tid. Vi har vært igjennom alle årstider, høytider, bursdager og hendelser...

Og jeg avsluttet med at det er så lenge til at det trenger han ikke å tenke på en gang
Nei, han skal få kose seg i barnehagen nå, og nyte det siste året sitt der
Så håper vi at han er skolemoden som bare det, på denne tiden til neste år!

Ja for plutselig, og uten helt å ane hva som skjedde så er vi der - igjen!





6 kommentarer:

  1. Ja det er helt utrolig hvor fort tiden går og fortere går det dess eldre man blir.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er nok dessverre sant... :o

      Slett
  2. Så søt han er, han har nok glemt dette til neste år,
    skal du se :)

    Jeg er så enig med deg, litt mer sommer og sol trenger vi, og jeg er så heldig at det skal jeg oppleve, kalde morninger byttes ut med varme i Italia, reiser tilbake onsdag, og jeg gleder meg VILT !

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh så herlig Helen! Du er jammen meg heldig =)
      Det er meldt noen dager med sommertemperaturer her til helgen,
      men jeg tror det ikke før jeg får se det! =)

      Slett
  3. Jepp.. førsteskoledagen kom plutselig (men etterlengtet) her også. :)
    Kasper er stolt førsteklassing - og jeg har vært en rørt mamma med tårer i øyekroken i hele dag...
    Mens minsten skal aldri aldri aldri osv. begynner på skolen. Hans plan er å jobbe sammen med meg når han ikke får gå med i barnehagen. hehe.. Bra plan da. ;) Men han har heldigvis to år å bli skoleklar på. Føler meg trygg på at han kommer i andre tanker innen den tid. Inntil da skal han få tro at å jobbe sammen med mamma er lykken på jord! ;)
    Ha et godt skoleår.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, det samme ønskes dere!
      Bra plan da! =)

      Klem

      Slett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...