torsdag 28. april 2016

Følger du drømmene dine?




I går ble min eldste datter 18 år
og dagen startet som den alltid gjør på bursdager
Med sang, gaver, kake og fyrverkeri på sengen
(okey da, det var stjerneskudd)





 Atten år...?
Mange utfordringer, erfaringer og opplevelser venter
Min datter er helt annerledes enn det jeg var på den alderen, heldigvis ;)

Jeg skrev mye om tiden i årets bursdagskort, og om det å leve i nuet
Typisk for alderen min sikkert? Hehe..
Dess eldre vi blir dess mer opptatt blir vi av tiden?



Men når du er atten år tenker du ikke så mye over tiden
Det er jo et hav av tid, og man har jo t.o.m tid til å kjede seg

Men jeg mener det er viktig å stoppe opp innimellom uansett alder
Kjenne etter hvor man er i livet, ikke minst hvor man ønsker å være
At man følger hjertet sitt, drømmene sine og stoler på magefølelsen
At man våger å ta sjanser, og gjøre noe man aldri har gjort før

Og ikke minst hvor viktig det er
å gjøre mer av det som føles godt for seg selv
og som gir overskudd og energi
[Og at man holder seg langt unna folk som tapper en for energi]


Tiden..
Jeg har hørt hvor fort tiden går hele livet
Og er skremt over hvor riktig det er at
dess eldre man blir dess fortere går tiden..

Jeg husker dem alle sammen:
Mødrene, bestemødrene, oldemødrene jeg møtte
ute i byen eller på butikken (ja, og noen få menn)

Som så meg med alle mine små barn rundt meg
og som sa hvor heldig jeg var
Du må nyte denne tiden sa de alle sammen
Det er dette som er livet
Mange fortalte hvor trist det var når
alle barna hadde flyttet ut av barndomshjemmet
Og om hvor tomt og stille det ble i huset

Men jeg måtte bli mamma selv før jeg så sannheten i disse ordene
Og verdien av den tiden vi har. Og jeg er enig

Hva med deg, er du flink til å ta vare på tiden?
Følger du drømmene dine? Gjør du det du har lyst til å gjøre?



4 kommentarer:

  1. Du har helt rett. Jeg forteller også min datter at hun må ta vare på hvert minutt av tiden med barna, men det er selvfølgelig ikke så enkelt i praksis.

    Ha en fin dag.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...