onsdag 12. april 2017

Røros kirke



Røros kirke hadde åpent i dag
så jeg tok meg en tur inn dit

Utrolig vakkert
Og jeg elsker den isblå fargen

 


Jeg var litt usikker på om det var lov å ta bilder i kirken
Stod ingenting om det...?
Men jeg lurte meg til å ta et par stykker likevel
av den svært så vakre åttekantede kirken fra 1784


 


Jeg var også litt nysgjerrig på å se et maleri
som angivelig skulle vært gitt i gave til kirken
fra min åttende oldefar (Jacob Anderssen Prytz)

Jeg fant maleriet, med et bibelsk motiv
Kirketjeneren fortalte at det var en historie bak gaven
Han hadde blitt fortalt den mange ganger
men han hadde glemt den.. hehe.. Jaja.. 

Hvis du har lyst til å se flere bilder
kan du ta en 360°omvisning her



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...