onsdag 19. april 2017

Starstruck i bakeriet



Når jeg var på Trygstad Bakeri i påsken
ble jeg sittende der en stund å bare observere
mens jeg koset meg med kaffekoppen

Kjente på de velkjente duftene og tenkte tilbake til
tiden da jeg selv jobbet i et stort bakeri

Det var på sommeren for tja sikkert 13 år siden
mens jeg studerte på NTNU i Trondheim
Jeg syns faktisk at det var veldig gøy
- og ikke minst travelt!

Jeg jobbet i et bakeri men hadde også ansvar for
medlemsservice (Coop) og tipping
Siden man fikk kjøpeutbytte måtte jeg alltid huske på
å spørre etter medlemskort i bakeriet

Har du medlemskort?
Har du medlemskort? Har du medlemskort?  

For glemte jeg det, så kom kunden ofte med medlemskortet sitt
etter at hxn hadde betalt og da var det jo for sent...
Og da ble det misnøye da...
Du glemte jo å spørre om medlemskortet!!

Vi solgte de deiligste kaker og svære vakre bryllupskaker
Og jeg husker så godt en vordende brud som var innom oss og
snakket med bakeren daglig ift til brylly
pskaken sin
Det var mye arbeid, frem og tilbake
Men den ble virkelig lekker til slutt

Hun kom for å levere tilbake stativet etter sin
fantastiske bryllupshelg
Jeg spør i forbifarten mens hun snakket med bakeren
om hun var fornøyd med kaken sin
Noen hun sa at det var hun
Det eneste hun var misfornøyd med var selve kakestativet
Det hadde nemlig klappet sammen på kakebordet
under vekten av de tre kakene og bare veltet utover bordet
Ååååooooh shit tenkte jeg....
Lurer på om hun fortsatt er lykkelig gift? Jeg håper det!

Vi solgte også softis i lange baner...
Jeg slet med å få dem små
eller i det hele tatt i normal størrelse
Så de første ukene leverte jeg fra meg gigantiske softiser
Barna var så innmari fornøyde skal jeg si deg

En veldig varm sommerdag solgte jeg en stooor softis
til en ganske så stooor og k
jent idrettstjerne
Det var ikke første gangen han handlet hos meg

Kanskje var det varmen som gjorde det
men i hvert fall da jeg skulle spørre standardspørsmålet

Har du medlemskort?
kom det noe helt annet ut
av munnen min uten at jeg registrerte det selv


Jeg spurte istedet
Har du legitimasjon?  

Han så straks litt overrasket ut, trakk på smilebåndet og viste meg
en perlerad med hvite tenner mens han lente seg frem å spurte
Hva er det egentlig i denne softisen din?

..haha..

Da det gikk opp for meg hva jeg hadde spurt han om
trodde jeg at jeg skulle synke gjennom gulvet der jeg stod
Men beklaget og lo godt da jeg sa at jeg mente medlemskortet selvsagt..


Medlemskort, medlemskort, medlemskort...
Tror jeg hadde mareritt om dette medlemskortet
Og fortsatt så spør de etter det...
Har du medlemskort?


4 kommentarer:

  1. For en herlig mimring <3 Stas å få "være med deg på gamlejobben" :)
    Klem fra Charlotte

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig å 'ha deg med' ♥

      Klem

      Slett
  2. Så morsom lesing, herlig mimring :))
    Ble jo bare litt nysgjerrig på kjendisen da....hihi

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nå kan du lure... Tjihi...

      Slett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...