tirsdag 7. november 2017

Hvilken kjæreste er du?



Jeg har ikke hørt så veldig mange episoder
av Kjærlighetslabben, men denne traff meg midt i hjerte:

Følelser, når du blir såret i kjærligheten

Interessant episode alle med en kjæreste burde høre
Kanskje du kjenner deg igjen? Hvilken type er du?

Har også bestilt boken til Sissel Gran "Det er slutt"
Ikke fordi at jeg selv opplever brudd
Neida, men jeg vil lære mer. Forstå
Forhåpentligvis kan vi vel alle sammen
bli en enda bedre kjæreste?

Jeg har flere rundt meg som er i livskrise
og det er så vondt, sårt og uforståelig

... 

 Vi må ta vare på kjærleiken folkens
Kjærligheten har ingen garantier
Selv om du legger inn dine beste aksjer
er det ingen garantier for gevinst...

...


Omtale fra boken til Sissel Gran "Det er slutt":

Vi vet mye om de forlattes situasjon
om deres sjokk og fortvilelse
men vi vet mindre om hva som leder opp til en beslutning 
om å gå ut av et forhold

Denne boken er et svar på en lesers oppfordring 
om å gi utbryteren en stemme
«Folk gir opp for lett i dag,» sier mange
Noen gjør det, men denne boken handler om lange farvel
der utbrytere har verket innvendig i årevis
og der beslutningen om å gå har vokst seg frem over tid

Her forteller de med sine egne ord om hvorfor de gikk
og sammen med dem viser forfatteren de virkelige grunnene 
til mange helt vanlige samlivsbrudd: Følelsen av langsom tilintetgjørelse
Sorgen over tilknytningsbåndet som langsomt trevles opp

Mennesker går ikke fra hverandre på grunn av krangler
kommunikasjonssvikt eller ulikheter i personlighet
de går fordi de føler seg ensomme, utraderte og forlatte i parforholdet
De går for å redde sitt døende selv

Forfatterens ønske er at partene i et parforhold skal forstå 
løsrivelsesprosesser bedre, kjenne igjen trinnene i ødeleggende grunnscener 
og kunne lese varselsignaler i eget parforhold





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...