fredag 9. mars 2018

CT Friday


Starter fredagen med buttoms up med kontrastvæske
Ikke helt min smak når det gjelder drikkevarer en fredag
Men fikk beskjed om å tømme denne stappfulle kannen ila 50 minutter!


Det var en hard jobb skal jeg si deg....
Klarer ikke helt å definere smaken på kontrastvæsken
Men den var veldig kvalmende...

Men jobben ble gjort!
Og det ble min tur til å komme inn i maskineriet
Der fikk jeg først sprøytet inn kontrast rett i blodet
Var ikke helt forberdet på reaksjonen, men fikk alt forklart av radiologen

Jeg ble kokvarm fra halsen og ned til underlivet
Det var som om innsiden av meg var i brann...
Det føltes som om jeg mistet kontroll over kroppen min, og at jeg tisset på meg
(noe som jeg ble forklart kom til å føles akkurat sånn. It does!)
Jeg var mer bekymret for hjertet mitt som slo så hardt og fort
for jeg visste at panikken nå kom å tok meg,
og jeg kunne ikke flykte noen steder med denne kroppen

Går det bra? spurte han. Jeg løy å sa ja....

Så var det å puste seg gjennom bildene som skulle tas...

Jeg var så lettet da jeg var ferdig.
Normalt må jeg ha to stk beroligende for å komme meg inn i en MR maskin
Men dette var en CT maskin og er mer som en smultring
Så jeg tenkte at dette skal jeg klare!

Når panikken kom å jeg var i flyktmodus så tenkte jeg at nei faen heller...
Nå har jeg faktisk sittet der ute å presset i meg kontrastvæske i en nesten 1 time
Her var det bare å gjennomføre!

Jeg var så lettet og sliten da jeg var ferdig...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...