søndag 29. januar 2012

Smokkeslutt? Peace of cake!



På en av årets første dager
(den fjerde for å være eksakt...)
skjedde det noe som imponerte meg!

Jeg la ned minstemann (3 år) for kvelden og
nevnte at han burde slutte med smokken snart
Og forklarte at tennene hans ville bli ødelagte
om han fortsatte så mye lenger
(som sant er!)

Han tok ut smokken, ga den til meg og sa "Værsegod mamma"
Han har ikke brukt eller spurt etter smokken siden!?
Det er imponerende syns jeg! =)

Jeg har 5 barn og bare en av de andre har brukt smokk
og det var ikke like smertefritt da han sluttet på samme alder

Dvs det var ikke planlagt, vi fant bare ikke noen smokker
da han skulle legge seg
Ja, noen lurer jo barnet å sier at de ikke finner noen smokk
men vi fant seriøst ikke en eneste smokk i huset


Så han måtte legge seg uten..
og en natt uten ble til to.. og så fant vi en smokk
Men da bestemte vi oss sammen for å sende den til Kaptein Sabeltann
(og gleden var stor da han fikk svar tilbake!)

Jeg husker han trodde han hadde en smokk i munnen
når han sov i mange måneder etterpå
For han lå å suttet på en "smokk" som ikke var der

Da vi var i Kaptein Sabeltannsverden året etter
tok vi en titt på Smokkariumet og han kunne se "smokken sin".. hehe..

 ***

 Apropo smokk...
Jeg kom tilfeldigvis over denne smokken belagt med diamanter
til den nette sum av
$17 000

 
Det er nesten hundre tusen norske kroner
Noe for deg?  Du finner den her!



5 kommentarer:

  1. I wish.....

    Vi har forberedt Hedda leeeenge. Og påsken er tiden. Nå er jeg SÅ lei. Men hun eeeeeelsker de! Minst tre om gangen.
    Har ingen fast bamse, men smokker MÅ det være.

    SvarSlett
  2. Så flink han har vært da :)
    Rebecca brukte smokk, og hun brukte den lenge. jeg er ikke særlig god på å holde meg hard når de små viser sutreleppe så de vinner ofte over meg i slike saker som f.eks smokkeslutt ;)
    Håvard hadde ikke smokk. Noah har, men har aldri vært like avhengig av den som det storesøster var. Men han trenger ikke slutte på lenge enda ;)
    Smokk med diamant ja, hva pokker skal man med det???
    Klem

    SvarSlett
  3. Så herlig historie - flink gutt det :)

    Glad mine er ferdig med smokk, for den diamantbesatte hadde nok skrudd økonomien min en tanke ;)

    Lekkert lekkert med nagler som matcher popcornbollen :) Håper forkjølelser ble kverket av cognac'en :)

    Klemmer fra Tove

    SvarSlett
  4. Tusen takk! =)
    Konjakken tok halsbet altså.. Det er sikkert! ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...