søndag 1. januar 2012

☆Nyttårsdesserten☆





Jeg fant en dessert på baksiden i en reklame som kom i julen
men reklamen ble nok kastet før jeg rakk å notere ned oppskriften
Men jeg husket ingrediensene og det holdt lenge


Det kan vel kanskje kalles en:

Jordbærdrøm

200 gr jordbær
2 plater gelatin
0,5 dl sukker
0,4 dl vann
1,5 dl fløte
Litt vaniljesukker
Litt sitronsaft

Legg gelatinplatene i kaldt vann i ca 5 min
Vask, rens og tørk jordbærene
Kok opp vann og sukker

Klem forsiktig ut av vannet på gelatinplatene
og legg dem i sukkervannet
Rør til de er oppløst og sett så laken til avkjøling

Mos jordbærene med stavmikseren

Pisk krem av fløten tilsatt litt vaniljesukker

Bland så jordbær og krem og skvis over saften av en kvart sitron
Bland sammen

Tilsett så den noe avkjølte sukkerlaken
i kremblandingen under omrøring

Bland godt

Fordel kremen så i porsjonsglass

Settes kaldt minst en time

Pynt med revet hvit sjokolade
Nydelig! 


 ..mmmMmmm..

4 kommentarer:

  1. Mmmm - ser utrolig godt ut! :)

    Og for en happy-header. Likte den virkelig godt!

    Takk for følget i 2011, jeg gleder meg til å følge med videre i 2012 og ønsker deg et godt år..

    Takk for alle koselige hilsener - det varmer :)

    Klemmer fra Tove

    SvarSlett
  2. Namnamnam.. det hørtes fantastisk ut. Vi laget bringebærmousse, en ganske bra nyttårsdessert det også! :)
    Så fin ny header du har laget. Kul! :)
    Jeg ønsker deg og dine alt godt for det nye året. Gleder meg til å følge deg i 2012.
    KLEM

    SvarSlett
  3. Det så jo vanvittig godt ut.....jeg lagde sitronfromasj til gårsdagens middag, men dette virket mer spennende....

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...