mandag 2. mai 2011

Israelkake






Israelkake



Kakebunn:
6 eggehviter
2 ss sukker
= piskes stivt!

Rør så forsiktig inn:

1pk sjokoladepuddingpulver
6 eggeplommer
1 ss sukker
(en ting om gangen, med slikkepott)



Alt blandes og has i en rundform
Med bakepapir i bunn hvis du bruker vanlig kakeform
Bruker du Bake it easy som meg slipper du det!




 

Stek kaken midt i ovnen på 180 grader
  i ca 15- (max) 20 minutter
Avkjøles med ringen på!

Resultatet er nydelig!



Krem:
2 dl kremfløte piskes sammen med
2 ts vaniljesukker

Tilsett så
1 boks Seterrømme
3 ss sukker og
1 pk karamellpuddingpulver

Alt blandes sammen og has over den avkjølte kaken
Sett så kaken i kjøleskapet!


Glasur:
2 ss kakao
6 ss sukker
6 ss vann
100 g melkesjokolade
50 g smør
Alt smeltes sammen over svak varme
Glasuren avkjøles før den tas på kaken
Ringen skal være på kaken helt til den serveres
Pynt med bær, frukt, sjokolade
eller hva du måtte ønske
Denne kaken ble virkelig en suksess
Knallgod kake - en av de beste!






A N B E F A L E S !




10 kommentarer:

  1. Ser fabelaktig god ut og ikke så vanskelig heller...Tusen takk for tips.

    SvarSlett
  2. Å, den så nydelig ut. Den skal jeg teste. Synes den nesten lignet litt på oreo kake :) Klemmer fra Elin

    SvarSlett
  3. Såå deilig den ser ut!Jeg har nå skrevet ned oppskriften og vil prøve meg på denne til 17 mai..Kanskje jeg kan pynte med flagg:O)takk for oppskrift.go klem

    SvarSlett
  4. Mmmm, denne gav meg vann i munnen. ;)

    SvarSlett
  5. Mmmm, denne hørtes og så veldig god ut! Den må prøves i løpet av maimåned!

    SvarSlett
  6. Hvis du liker kaffe latte, må du prøve frappè. Nesten samme, bare den er iskald. Kjempedeilig på sommeren!:)

    Klem June

    SvarSlett
  7. herlighet sa godt dette sa ut! jeg tror jeg ma kjope litt karamellpudding og sjokoladepuddingspakker neste gang jeg er hjemme i Norge!
    takk for tipset - skal ta vare pa denne!

    SvarSlett
  8. Det er min absolutte favoritt kake! Har laget den masse til bursdager, bryllup og dåp.. og i kveld, bare fordi jeg har lyst på :) Hehe.

    SvarSlett
  9. Dette er min absolutte favoritt kake :) Den er blitt laget til bursdager, dåp og bryllup og alle elsker den.. nå i kveld lager jeg den bare fordi jeg har lyst på.. Hehe

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...