torsdag 3. februar 2011

Knallgod sjokoladekake





Knallgod
Sjokoladekake



6 egg
200 gr sukker
125 gr kokesjokolade
3 ss smør (ca 40 gram)
120 gr hvetemel
1 ss kakao
2 ts bakepulver

Egg og sukker piskes til eggedosis

Kokesjokolade og smør smeltes i vannbad
som tilsettes eggedosisen sammen med det tørre

Kaken stekes i smurt rundform
Nederst i ovnen på 175 grader
i ca 30 minutter 


Glasur

120 gr smør

200 gr kokesjokolade
2 egg
400 gr melis


Egg og melis piskes luftig

Smør og sjokolade smeltes i vannbad

og blandes i melisblandingen som has på kaken



PS! Denne syns jeg ikke var like god med glutenfritt mel 
Believe me, I've tried. More than once... 

6 kommentarer:

  1. Gosh og Gosh det så godt ut, farlig godt ;)

    Håper torsdagen er fin!
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  2. Hei, leste i et blad om sjokoladekake uten gluten og tenkte på deg. Det er sånn ferdig sjokoladekake, du får den i velassorterte matbutikker og den heter HILDE, blå eske. Vil tippe den ligger i frysedisken...

    SvarSlett
  3. Mmmmm - ser skikkelig ut for meg.. Fristet veldig for en godtesyk Tove :)

    Klem

    SvarSlett
  4. Nam, nam! Ønsker dere ei fin helg! Hilsen fra Tonje

    SvarSlett
  5. Hvor stor form brukes?

    SvarSlett
  6. Tja, si det...
    26cm tenker jeg :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...