tirsdag 24. juni 2014

Og det er klart, vi gjør det nok igjen! ツ


Jeg føler meg fortsatt litt hangover
etter helgen i London
Eller kanskje det er min stesønns jetlag jeg har tatt over?

Er ikke i nå særlig form fortiden
og kunne ha sovet døgnet rundt tror jeg..

I dag er andre dagen i sommerferien 
for skolebarna her i huset
Men bare tre av dem er hjemme...

Eldstejenta avsluttet sin 10 årige skolegang på torsdag
Det var rørende og rart!

Rart å se dem alle sammen stå der på rekke og rad
Plutselige 'unge voksne'
Kjekke flotte ungdommer!
Jeg husker veldig godt hvordan de fleste av dem så ut
da de møttes til første skoledag i 1 klasse!

Ja, tiden går så altfor fort! ツ

Vår minstemann som i går var baby begynner jo på skolen i august!
Han har fortsatt 1,5 uke igjen av sin tid i barnehagen
Det blir utrolig trist å slutte der (syns jeg, så jeg tror ikke jeg kan hente den dagen :o)
men han er veldig klar for skolen nå, i  motsetning til i fjor!

Og jeg vet at når han har satt sine ben i 1 klasse
så er det bare et svusj, så er han plutselig på femte trinn!

Eldstejenta skal begynnne på videregående skole til høsten
der eldstemann skal gå sitt siste år..
(og i mai neste år så har vi plutselig en rødruss!)
Yngstejenta begynner på sitt siste trinn på ungdomskolen
og guttakrutt begynner plutselig i ...sjette? Wow!

Jeg husker veldig godt den dagen vi sendte av gårde husets eldstemann til USA i fjor
I det flyet lettet fra Værnes så tenkte jeg: Hva i all verden er det vi har gjort?
Vi må være gale som sender et barn ut i verden alene på denne måten...
Jeg bestemte meg for at det skulle jeg aldri oppleve igjen!

Men nå er han er hjemme igjen! Et år gikk fort!
Og han ville aldri i verden vært foruten dette året!

Han har virkelig vært superheldig med vertsfamilien sin
Han ble tatt i mot med åpne armer og umiddelbart tatt inn i familien
som et fullverdig medlem
Rett og slett beundringsverdig at det finnes slike flotte mennesker syns jeg
Som åpner sitt hjem og sine hjerter ♥

Og det er klart, vi gjør det nok igjen! ツ

Her i trøndelag er det lite som minner om sommer
Her har vi fyrt i peisen i flere dager
Skikkelig kaldt, surt og vått har det vært!

I dag var det endelig deilige norske jordbær å få kjøpt i butikken!
Jeg skulle egentlig legge ut bilde av herligheten, men kameraet vil ikke
lenger koble seg til pc... Uforskammet!?!

Så istedet kommer et bilde av Israelkaken jeg laget for ikke lenge siden!
Og den var knallgod!✩





PS....  i dag er det 6 måneder igjen til Jul!




4 kommentarer:

  1. Ja tiden den går fortere og fortere jo eldre du blir, så prøv å hold igjen. Fra 40 år til 50 år var det helt ekstremt og fra 50 til 60 tør jeg ikke tenke på engang. Hold fast på hver dag for den kommer ikke igjen...

    SvarSlett
  2. Hjelp! Ikke si sånn!
    Jeg syns nemlig tiden går så altfor fort allerede! :o

    Kunne vært greit å trukket i en brems innimellom ja =)

    SvarSlett
  3. Ja, uten tvil - det er barna man ser at tiden går !

    Jeg har ikke barn, men blir stadig minnet på at tiden går, pga mine 2 tantebarn, som jeg forguder.
    Fulgt dem siden de ble føst, og i år var siste året på barne skolen for eldstmann...veldig rart.

    Det får en til å stoppe opp å tenke - hvor ble det av årene ?

    Blir vel mest spennende for han minsten som starter skolen, for første gang i sitt liv !!

    God bedring til deg, håper du får igjen energi din :))

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...