torsdag 25. mars 2010

Sukkerbrød


Sukkerbrød

4 egg
1,5 dl sukker
piskes til eggedosis

1,5 dl mel
(jeg bruker glutenfritt mel)  
1 dl potetmel
1,5 ts bakepulver 
blandes forsiktig inn i eggedosisen
med en slikkepott

Stek kaken på 150 grader
i ca 40-45 minutter
på nederste rille i ovnen
(over og under varme)

Min kakebunn blir alltid høy, luftig og fin
og jeg deler kakebunnen i 3-4 lag!

Ferdigkjøpt kakebunn syns jeg er
helt forferdelig på smak
Det er jo så enkelt å lage sin egen!

Her ser du forskjell på sukkerbrød bakt i
varmluft vs over/undervarme


7 kommentarer:

  1. Ser jeg gjerne skulle hatt noen av dine bake gener ! Vakker kake og nå fikk jeg lyst på kake. Takk for det :-)

    SvarSlett
  2. Ohoi for flott side -og så mange oppskrifter som jeg "må" teste. Takk!

    Her kommer jeg på besøk igjen!

    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  3. Dyktig! Jeg er ikke av den oppfatning at sukkerbrød er noe man enkelt lager selv, men hva fyller du kaken med? Den så utrolig lekker ut.

    Klemmer.

    SvarSlett
  4. Enig.:-) bløtkake er ikke min favoritt..men høye og fine skal de være..som din.:-)

    Ha en fin fin påske.:-)

    Klem Gry

    SvarSlett
  5. Så utrolig lekker kake! ble fysen på noe søtt nå.....

    ha en fin kveld :-)

    SvarSlett
  6. Jeg vet hvem jeg skal kontakte hvis jeg trenger kakebakehjelp, for å si det sånn! For en lekker kake! Og jeg som ikke er noe glad i kaker engang!! ;)

    klem, camilla jin

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...