lørdag 2. april 2011

New York vs Chicago




Vi planla en tur til NewYork i fjor høst
Men vi fant ut at vi ikke kunne sette bort Lilleprinsen
i så mange dager så vi har satt NY på vent...

Jeg for min del tenkte kanskje vi kunne ta han med
Men mannen har altså klart å overbevise meg om at turen blir
bedre uten at mindretallsregjeringa (les 2 åringen) er med

Men vi kan jo i det minste planlegge turen
for mannen har fått mange gode tips
av kollegaer som har vært der hundrevis av ganger
Men de sier også at vi heller burde dra til Chicago!


New York vs Chicago

Jeg googlet og det finnes masse stoff om akkurat det!
NY har nok helt klart flest attraksjoner
men de fleste foretrekker likevel Chicago!

Jeg sier jatakk begge deler!


6 kommentarer:

  1. Tja, begge deler er jo fullt mulig ;)
    Når vi var på rundtur, tok vi turen New York - Atlanta - New Orleans. Vi dro da tilbake, fordi vi ikke skulle være like lenge som resten av reisefølget. MEN de tok turen videre til Memphis og Chicago. Det er jo en lang tur, men legger man inn noen stopper får man sett mye også. Vi reiste med buss og tog, syns det var veldig greit :)
    Kommer jo ann på hvor mye man orker å reise når man først er der, selvfølgelig ;)
    Neste gang vi drar blir det nok kun New York, tror aldri man blir ferdig med den byen.

    Stor klem :)

    SvarSlett
  2. Å, så spennende og morsomt å planlegge tur. Jeg har vært i New York, men ikke Chiago, så jeg har dessverre ingen gode råd å gi. Lykke til! Klemmer fra Elin

    SvarSlett
  3. Sier ja takk til begge deler jeg også ;)
    Jeg har ikke vært noen av plassene, men
    jeg ønsker meg en tur ja :)
    Jeg ønsker deg i alle fall en riktig god
    kveld og helg... Klem fra Mette

    SvarSlett
  4. Jeg kan trygt anbefale Chicago, har bodd der litt over ett år, og det er en flott storby når man ferierer med barn. Ikke så "hektisk" som NYC, og veldig tilrettelagt for barn. Store parker/grøntområder, strand i sentrum, "trolleys" som kjører rundt downtown, navy pier- en slags aker brygge, flotte museer, spisesteder. Zoologisk hage like ved sentrum. Spørs litt når dere har tenkt å dra, midt på sommeren kan bli veldig varmt (men det kan det jo i nyc også) våren, forsommer og høst er flotte tider å reise på. (Sas flyr direkte fra københavn)
    Har selv vært flere ganger i NY og Chicago både med og uten barn, og selv om NY kanskje er en mer spennende/impulsiv by, er det mye mer behagelig å feriere i Chicago.

    SvarSlett
  5. Har ikke vært i Chicago, men kunne gjerne tenkt meg en tur dit. Men i NY har jeg vært i flere ganger, og vi planlegger allerede neste tur dit.. :)
    Alltid gøy med litt planlegging uansett, litt av morroa det også! :)

    SvarSlett
  6. Helt enig- begge deler. Jeg har gode venner i Chicago og masse familie i New York. Planleggingen er nesten bedre enn reisen, synes jeg! ;-)

    klem mette

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...