søndag 17. januar 2010

Jeg er en høyreklikker!

Jeg blir litt frustrert når så mange nå
har slått av høyreklikkfunksjonen
Å det kommer opp Function Disabled!

Jeg bruker den aktivt hele tiden
så jeg blir frustrert når den er slått av

Jeg skjønner hvorfor den er slått av
(pga at man ikke skal kunne kopiere innholdet på siden)
Men kopiere innholdet på siden
gjør man jo likevel
- veldig enkelt!
Kun to tastetrykk på tastaturet og
man kan kopiere så
mye tekst og bilder man vil
Dette er en gammel funksjon som jeg selv hadde
på min nettside for 10 år siden!


Men jeg bruker altså høyreklikkfunksjonen
 til å åpne nye linker
F.eks kommentarfelt, linker til andre blogger
linkwithin, etiketter osv
Jeg høyreklikker og velger "åpne lenke i ny fane"
(slik at jeg får mange faner til hver blogg)

Men nå som denne er fuksjonen er stengt av hos så mange
blir det ikke til at jeg leser så mange innlegg i de bloggene
for jeg sendes videre til hver link jeg trykker på
istedetfor å få åpnet den i egen fane

Så skal man bruke denne funksjonen bør
man ihvertfall velge at alle linker
åpnes i et nytt vindu
Ellers kommer man bort fra bloggen!


2 kommentarer:

  1. Jeg står også frem som høyreklikker! Er enig i det du skriver, folk må ikke tro at det er løsningen på å forhindre kopiering. :-)

    Et annet problem for meg er snøen du har på siden din. Min pc er på reprasjon, og jeg bruker en litt eldre laptop. Når jeg er inne på disse sidene med snø, så kan jeg ikke ha andre sider oppe - da kræsjer alt!

    Så jeg gleder meg til våren for å si det sånn.. ;-)

    SvarSlett
  2. Takk for tips ang snøen.
    Den er borte! Vil jo ikke ha snø nå!
    Nå lengter jeg til SOL og VÅR!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...