torsdag 13. januar 2011

Eggekrem



Serverte Pavlova til min
fantastiske gjest i dag

Jeg brukte min Pavlova oppskrift!
Og måtte prøve denne eggekremen jeg fant her
Syns det er veldig kjekt å bruke hele egget nemlig!
Og den var kjempe god altså!
Ellers bruker jeg å blande krem og vanilljekrem


Eggekrem

4 eggeplommer
3 ss sukker
2 dl melk
3 ts maizenamel

Alt blandes sammen i en kasserolle
og tas vekk fra platen når det koker opp
Avkjøles!

Bland eggekremen med pisket krem tilsatt litt vaniljesukker 


*


7 kommentarer:

  1. Det var kaken sin det! Skal ha gjester snart og skal virkelig ta med denne oppskriften.

    Har du sett gi-borten min, forresten?
    http://sirishverdag.blogspot.com/2011/01/gi-bort.html

    SvarSlett
  2. mmmmm...kaker, det høres bare så fristende ut, og den Pavlovaen så bare nydelig ut. Jeg må prøve å begrense kakespising til spesielle anledninger, men de er jo ikke vanskelige å finne....

    SvarSlett
  3. Denne så deilig ut! Byrådets er også meeeget god, og en hit her hjemme :)

    Chrisp--> Kellogs Chrisp. Tror de kun selges i de der små six-packene du vet, med forskjellige kellogs blandinger i. Den kaka kommer du til å lage mere enn en gang, det kan jeg fortelle deg ;))

    SvarSlett
  4. Åhh den såg utrolig god ut!!!!
    Klem Elin

    SvarSlett
  5. Du er så flink! Ser fantastisk godt ut!

    Har en liten utfordring til deg på bloggen min :)

    klem

    SvarSlett
  6. Ai, ai, ai! Den sa veldig god ut! Lurt a bruke eggekrem slik at hele egget blir brukt!

    Nei, denne ma bare arkiveres og tas frem ved en hovelig anledning...

    ha en fin fredag
    klem mette

    SvarSlett
  7. Denne må jeg prøve til helga! :-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...