torsdag 18. mai 2017

Jammen er det deilig



Vel overstått 17.mai!
Jammen er det deilig med 18.mai også

Her har det regnet i stort sett hele dag
Og det har bare vært godt kjenner jeg...

Akkurat nå skinner solen igjen
 og vi skal grille (i dag også)



Det er ikke alle som elsker nasjonaldagen
og for mange barn (og ikke minst voksne)
blir det mye styr, stress og mas
Vet faktisk av flere som gruer seg

Jeg har giret ned... orker ikke å stresse
Det kommer ikke noe godt ut av det uansett
Bedre å senke skuldrene og kose seg
Skru ned forventingene noen hakk både til liten og stor...

Og vil ikke yngstemann ha på seg dressbuksen sin
på 17.mai, så er det helt okey for meg!




En morsom snap jeg fikk fra mannen i går morges
Han tilbringte nasjonaldagen i hovedstaden
Bortsett fra 'god junk' fra Bislettkebab var det
visst den kjedeligste syttendemaien han hadde hatt

 Her hjemme var det jeg som styrte skuta og vi
seks andre hadde en kjempefin dag i nydelig solskinn!




Monster Pavlovaen ble ekstra god (bunnen altså)
med 'den hemmelige ingrediensen'
(som var 1ts med Raw lakrispulver)

Etter lunsj og kake hos mine foreldre
(sammen med min søster og hennes fine familie)
så vi borgertoget sammen hele gjengen

Bortsett fra eldstejenta da, som lå på sofaen og sov
(hun fikk endelig sove så vi lot henne ligge i fred)




Yngstejenta gikk i Russetoget, og med ett
så var russefeiringen over for denne gang...

Ikke at hun har feiret noe spesielt i år
Nei, i år ble det kun en liten smakebit
Hun er rødruss neste år...





Begge jentene mine har gått/går design og håndverk i 3 år
der de får full studiekompetanse
Så er man lei av allmennfag, kan man krydre skoleåret
med f.eks designfag og få samme kompetanse
som de som kun har allmennfag
Genialt spør du meg

Etter en tur innom lekeplassen
dro vi hjem å grilllet ute på verandaen
Jeg grillet (og jeg røykla hele boligfeltet da jeg grillet burgere)
mens guttakrutt monterte trampolinen alene

 På kvelden når all moroa var over
hentet jeg mannen på flyplassen
som gledet seg stort over å endelig være hjemme

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...