søndag 11. juli 2010

Hjemkomsten


Hjemkomsten / The return
Victoria Hislop


Hennes første bok Øya
traff meg midt i hjertet

Jeg hadde derfor store forventninger
til Hjemkomsten...
Som jeg har spart på så lenge
og gledet meg til å lese...

Hjemkomsten ble skrevet med samme "oppskrift"
som Øya - en liten blåkopi altså!

Fallhøyden ble stor!
Og jeg ble skuffet!

Tungstartet og innimellom litt seig
Tynt og forutsigbart!
And the ending?....

Men jeg lærte masse om
den spanske borgerkrigen!

Og jeg fikk lyst til å svinge innom Granada
neste gang jeg er i området ;)

Anyway, den bør nok leses uansett altså ;)

8 kommentarer:

  1. Helt enig, det var myyyyyyyyye historikk, og kommer IKKE opp mot Øya. Men bør nok leses. ;)

    SvarSlett
  2. Jeg likte godt Øya, men den var også drøy i begynnelsen synes jeg. Jeg har mange bøker som ligger i "kø" her... kanskje neste sommer:)

    Fiine lamper du har kjøpt!!

    Ønsker deg en god ny uke! Klem fra meg.

    SvarSlett
  3. Det er vel vanskelig å skrive noe like bra som Øya... synd at Hjemkomsten ikke var like bra. Den rykket litt tilbake i "bok-køa" mi nå, men jeg kommer nok til å lese den!

    Nå har vi ferie, så nå blir det sikkert enda mere lesing enn til vanlig.

    Ha ei super ny uke!

    Klem fra Hanne

    SvarSlett
  4. Holder pa med den na... ;-)

    SvarSlett
  5. Jeg får lese den Øya boka jeg også da:)) Men her dagene så fort unna at det blir lite tid til lesing

    SvarSlett
  6. Helt enig. Leste den nettopp, og ble kjempeskuffet. Hadde nok litt for store forventninger i og med at "Øya" var så bra.
    Ha en fin kveld! :)

    SvarSlett
  7. Har aldri fått rotet meg til å lese Øya - men den ligger & venter på meg i leiligheten i Spania, hehe...
    Har vært i Granada, det var flott der! Særlig Alhambra!
    Ha en strålende mandagskveld!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  8. Heilt enig i din bokanmeldelse av både Øya og Hjemkomsten!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...