tirsdag 26. april 2016

En håndfull



Jeg har ikke tall på hvor mange buketter med hvitveis
jeg har plukket til mamman min som barn

Plukket så mange blomster at det
ikke ble plass til flere i den lille hånden min 

Løp fornøyd hjem med overraskelsen
og mamma ble alltid like glad (selvsagt)

 Og jeg har heller ikke tall på hvor mange
buketter jeg selv har fått av mine fem barn
Det er ikke alltid det har vært bare markblomster heller
En blomstrende hage kan være en stor fristelse for et lite barn

Men det er noe med det
en barnehånd med markblomster
Det er lykke det!

Vel, hvitveisen er her igjen og den 
er som alltid full av barndomsminner

Og denne vakre buketten
 er det min mamma som har plukket

 

4 kommentarer:

  1. markblomster er så koselig. Når jeg var lita plukka jeg ofte blomster langs veien på vei hjem. Både til mammaen min og til nabodamene :)

    SvarSlett
  2. Å ja, de er så fine. Når gleder jeg meg til å komme til Sørlandet hvor det bugner av hvitveis. Vi har ikke så mye av dem akkurat her jeg bor.

    SvarSlett
    Svar
    1. Skjønner at du gleder deg til det ja =)

      Slett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...