lørdag 8. juli 2017

Lokkes inn i dem



Jeg elsker gamle kirker og
lokkes inn i dem uansett hvor i verden jeg er 
Det er som om de roper på meg




 

 Åre gamle kirke er en liten kirke med sjel
og er bygd i romansk stil på 1100 tallet
Kirken har 150 sitteplasser 

 



 


 Så mye historie og så mange historier her
Tenk så mange som har besøkt denne lille stenkirken
disse snart tusen årene?


 


Det er noe med slike gamle historiske steder
som får meg til å ønske at jeg hadde på meg kjole og småsko
Løpe i trappene, som på et slott...


Det er nesten så jeg kan høre lyden av skoene treffe brosteinen her
Klikk-klakk, klikk-klakk



 Minstemann syns også det er interessant å besøke kirker
Han er like nysgjerrig som meg og har et godt øye for detaljer




 


Neste gang vi er i Åre tenker jeg å besøke kirken i Duved 
Det er en trekirke fra ca 1890 og har 900 sitteplasser
Den er utrolig vakker og ligner en katedral både ute og innvendig 
Gleder meg



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...