tirsdag 17. mai 2011

17/5



Solen tittet frem utpå ettermiddagen her
men det kom en skikkelig regnskur da
barnetoget hadde kommet i mål
og barna stod å ventet på å få is

Guttene fikk ikke is for noen
hadde bestemt at i år måtte barna høre
ferdige talene før de fikk isen sin!?

Det var helt uaktuelt å la de stå der
å fryse - lettkledde i høljregnet!!

Vi hentet guttene og tok dem med hjem

Tradisjonen tro samles vi til mine foreldre
etter barnetoget - noe som alltid er koselig
Og vi har spist masse deilig mat!!


Tror enkelte har glemt hvorfor man feirer 17.mai
når man skal tvinge barna både til det ene og det andre

Neste år håper jeg at vi roper hurra
langt ute på en sydhavsøy! 

 =}
 

7 kommentarer:

  1. Så herlig å høre dere har hatt en god dag! Vi har også kost oss, men så ikke folketoget av den enkle grunn at junior i huset rett og slett ikke hadde lyst!! Han syns det var nok å delta i barnetoget, og dessuten var det kaldt. Og som junior sier, befaler mor og far;) 17. mai skal være en dag vi husker med gode minner. Så her i huset tvinges heller ikke noen til noe de ikke har lyst til. BRA og lese dette hos deg:)
    Sofakroken resten av kvelden her gitt..
    Ha en fortsatt fin kveld!
    Klem Anne Karin

    SvarSlett
  2. Hei.Gratulerer med dagen.Disse fine bildene ilustrerer godt hvor heldige vi er som har en slik dag!Vi koste oss med barnetoget på sidelinjen:)Ser at du har skiftet header og den er alldeles nydelig!!Gir meg inspirasjon til og skifte til noe mer sommerlig:O))go klem

    SvarSlett
  3. Tusen takk!
    Ja det var godt med litt forandring her! =}

    SvarSlett
  4. Fine bilder fra dagen i går!
    Jeg fikk smake pavlova for første gang og nå måtte jeg inn til deg for å lete etter oppskriften. Ser det er mye forskjellige varianter ute å går... Ser du bare har egg og sukker mens andre har bla. maizena og sitron eller eddik... ?

    SvarSlett
  5. Det er merkelig med 17. maitaler. Da jeg gikk på skolen, var det det gjeveste av alt. Og tenkt å være den eleven som fikk holde talen!Den æren ble aldri meg til del.
    Etter at jeg ble voksen og har feiret på skolen etter barnetoget sammen med barn, har jeg forstått at talene er det ikke mange som verken hører (når man står litt langt bak, og jeg regner med av-.utstyret idag er bedre enn på 70-tallet) eller hører etter.
    Nuvel - en fin 17. mai blir det som regel likevel.

    SvarSlett
  6. Vivian: Jeg har prøvd ulike varianter med Pavlova.
    Også med Maizena og div.. Men syns den jeg har oppskrift på er BEST! =}

    SvarSlett
  7. Herlig heading!! Sol, sommer og deilige late dager;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...